Fandom

BIONICLE Wiki

Vortixx

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Vortixx faj Xia sziget legnépesebb lakója, kiket a Nagy Szellem, Mata Nui teremtet meg. Roodaka a leghíresebb Vortixx.

eredendő oldal: Fajok

TörténelemSzerkesztés

A Nagy Szellem alkotta őket. Xia ipari üzemekkel telerakott szigetét lakják. Javarészt iparral foglalkoznak, olyan dolgokat állítanak elő mérgező gázokat eregető gyáraikban, amelyekre más sziget lakóinak szüksége van, főképp fegyvereket.

A szigetet a nők uralják, a férfiak kevés joggal rendelkeznek, és ők végzik a legkeményebb, legpiszkosabb munkákat.

A xiai társadalom korai szakaszában a termelők magas árakat követeltek az előállított termékeikért. A Makuta Testvériségének néhány tagja avatkozott közbe, és az árakat csökkentették. Ekkor az egyik Makuta, Mutran véletlenül a szigeten hagyta egyik kísérletét, egy élő követ. Ez az idő múlásával egy heggyé nőtte magát ("A Hegy"), melyet a lakosok érdeklődve indultak felfedezni. A magaslat azonban mindet felfalta. Hamarosan egyfajta átkelési rítussá vált a hegy megmászása. Csak az bizonyul "igazi" Vortixx-nak, aki túléli a mászást, valamint szociális előnyökben is részesül. Roodaka kétszer is bizonyított, egyik alkalommal hátrahagyta mászótársát. Miután bűnösnek találták mind a Sötét Vadászok, mind a Makuta Testvériségének elárulásáért és besúgásért, visszamenekült szigetére.

A xiaiak egykor szorosan együttmőködtek a Hat Királyság Szövetségével, fegyverekkel látták el őket.

A Kanohi Sárkánynak nevezett óriás Rahi szörnyet, miután Metru Nuiban legyőzték és jégbe fagyasztották, Xiára szállították. Amikor egy másik vadállat, a Tahtorak is a szigetre került (Botar, Mata Nui Rendjének egy szolgája teleportálta oda a hecc kedvéért), a két szörny egymásnak esett, és a gyártelepek nagy részét letarolták. Toák segítségére volt szükség a harcoló felek lecsillapításához. Roodakát ekkor kényszerítették arra, hogy a Rahagákat visszaváltoztassa Hagah Toákká. Később ők őrködtek a sziget fölött. Roodakát foglyul ejtették, és a Verembe zárták.

A Végzet Háború alatt a Rend parancsára a sziget Sötét Vadász megszállás alá került. Az Árnyékos, a Vadászok vezére azonban saját agendáját teljesítette, és a lerombolt épületek közt egy, a romok közt kutató lakosa lett figyelmes. Megfojtotta, és ő maga ásta elő a tárgyat, egy vírusokat tartalmazó szelencét. Ugyanazok a vírusok voltak benne, melyekkel eredetileg kómába ejtették a Nagy Szellemet. Hogy eltitkolja felfedezését, az Árnyékos végzett egyetlen barátjával, Ősivel, aki (tudtán kívül) a Rend kettős ügynöke volt.

Xia lakosainak sorsa, így, hogy az univerzum fölött a gonosz Makuta uralkodik, jelenleg ismeretlen. Valószínűleg hamarosan munkába állnak zsarnoksága alatt.

Képességek és jellemvonásokSzerkesztés

Páncélozott fekete lények éles karmokkal. Intelligens faj. Roodaka az egyetlen közülük, aki speciális árnyék hatalommal rendelkezik, miután önmagát edzve behatolt saját énjének sötét oldalába. Rhotuka rotorjának ereje a mutáció.

A Vortixx faj se nem gonosz, se nem jó. Egyedül a nyereség érdekli őket, így bárkivel szövetkeznek. Amíg megkapják fizetségüket, nem érdekli őket a körülöttük lévő világ.

Ismert Vortixx-okSzerkesztés

  • Roodaka
  • Egy hím Vortixx, aki Roodakával akarta megmászni ”A Hegyet”, de belehalt
  • Néhány Vortixx, aki hegymászás közben meghalt
  • A Vortixx, aki Iruininek említette, hogy vigyázzon a Tahtorakra nehogy megegye ”A Hegy”
  • Egy hím Vortixx, akit megölt az Árnyékos
  • Néhány Vortixx a Barraki seregéből

ÉrdekességekSzerkesztés

  • Minden Vortixx egyformán néz ki, a hímek és nőstények egyaránt, és csupán sajátos testbeszédük, valamint a hangjuk alapján lehet megkülönböztetni őket. Mivel a női Roodaka volt az elsőként megtervezett Vortixx, a faj alaptulajdonságai közé tartozik a lófarokszerű képződmény a fej hátulján, két lelógó "konty" a fej mindkét oldalán, széles derék és domború mellpáncélzat, valamint a magassarkú-szerű lábvédők.
  • Az Árnyjáték című képregényben egy zöldesfekete színű hím Vortixx-ot látunk, holott minden Vortixx fekete. Valószínűleg azért színezték így, hogy a fiatal olvasók meg tudják különböztetni Roodakától, akit helyesen feketére színeztek.
Vortixx
Roodaka.png Roodaka, a legismertebb Vortixx
Fajok
Képesség(ek) Ismeretlen
Terület(eik) Xia
Státuszuk Aktív
Kiejtés Vor-tiksz

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki