Fandom

BIONICLE Wiki

Toa Mangai

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Toa Lhikan in movie form.jpg

Lhikan , a Toa Mangai legendás vezetője

Toa Mangai egy Toa csapat akik Matru Nui-t védték a veszélyektől. Vezetőjük a legendás Lhikan Toa volt.

Megalakuás

Először akkor gyűltek össze mikor Dume Turaga a Sötét Vadászokkal"tárgyalt" arról , hogy bázist akarnak Metru Nuin kiépíteni. Ezt a 11 Toát elsősorban a Kanohi Sárkány ellen hívták össze, akit a Sötét Vadászok kiszabadítottak Az egy hónapig tartó csatában Ta-Metru fele elpusztult. A csapat 4 jég Toájának azonban sikerült megfagyasztania a hatalmas Rahit, akit Xiára szállítottak.

Tuyet árulása

Míg a csapaat legtöbb tagja különböző küldetéseken vett részt , Sötét Vadászok hatoltak be Metru Nuiba , hogy megszerezzék a Nui Követ. A csapat egyik tagja , Tuyet egy víz Toa rájött , hogy ők azt a követ keresik ami nála volt. Később megölt egy Ta-Matorant azt a látszatot keltve , hogy a Sötét Vadászok tették , és elhelyezett egy kőtáblát az ő nevével a közelükben , hogy őket állítsa be bűnösnek. Később egy Le-Matorant ölt meg, és ugyanúgy hagyott ott egy kőtáblát. Ezek után felfedte Lhikan előtt a kő létezését , és elmesélte neki a kő történetét. Elmondta neki , hogy a vadászok is a követ keresik és minden halál eset a visszaszámlálás jelzi. Lhikan és Nidhiki Toa elfogta a vadászokat , de ők semmit sem tudtak a halott matoranokról. Tuyet, nem tudván , hogy elfogták a vadászokat, megölt egy Ga-Matorant. Ezzel akarta jelezni , hogy még tart a visszaszámlálás. A 2 Toa rájött arra , hogy ő volt a merénylő , és saját otthonában küzdöttek meg vele. Annak ellenére , hogy a Nui Kő hatalmát is felhasználta a 2 Toának sikerült legyőznie őt. A Kolosszeumba zárták ahonnan, Mata Nui Rendjének egy tagja, Botar titokban egy másik dimenzióba vitte, és annak az univerzumnak a Tuyet Toáját pedig a verembe zárták , ahol az a Tuyet a Nagy Kataklizma során meghalt. 1000 évvel később Teridax Makuta Matoro Toa segítségével a nő holttestéből ,kiakarta nyerni a kő darabjait , hogy újraalkossa azt.

Toa/Sötét Vadász háború

Az Árnyékos rengeteg kisebb akciót indított , hogy megszerezze Metru Nuit. Mikor egyik kísérlet sem járt sikerre , minden ügynökét Metru Nuira irányította. A Toa Mangai megpróbálta megvédeni a várost, de nem jártak sikerrel. A Sötét Vadászok majdnem győzelmet arattak, ám Naho Toának , egy másik víz Toának siekrűlt kijutnia a városból. Hamar sikerült több mint 100 különböző Toát összegyűjteni. A hború során Lariskának sikerült rávennie Nidhiki Toát , hogy árulja el társait. Másnap a Véget nemérő suttogások kanyonjába kell csalnia társait ahol a Sötét Vadászok lecsapnak rájuk. Csakhogy 200 Toa érkezett a szigetre akik lecsaptak a sötét vadászokra a kanyonban és legyőzték őket. Ezt annak köszönhették , hogy Hakann elárulta Lhikannak , hogy a társa elárulta őket. Annak a reményében , hogy visszaszerezheti a Makoki Követ Lhikan megígérte , hogy életben hagyják a vadászokat , ha Nidhikit is magukkal viszik. A Toa Mangai többi tagja elhagyta a szietet , hogy új kalandok után nézzenek. Nidhiki Toát a Sötét Vadászok szigetén Roodaka nevű vadász átalakította hatalmával egy pókszerű lénnyé.

Teridax terve

Toa Lhikan Matoran Vakama Toa Stone.png

Lhikan átadja Vakamának az utolsó Toa Követ.

A Toákat különböző küldetésekre küldte Dume Turaga, akinek helyét a Makuta Testvériség vezetője , Teridax Makuta vette át. Ezek a Toák sosem tértek vissza , mert a Sötét Vadászok megölték őket. Végül Lhikan Toa maradt a sziget utolsó Toája. Miután nem látott más kiutat , ellopta a Ga-Metru nagy templomban lévő Toa köveket és 6 Matorannak adta őket. Így 6 új Toának adott életet. A Toa Metrunak. Lhikant azonban Vakama műhelyében elfogták , és Po-Metruban bezárták. Később 3 szintén bezért Toa segítségével kijutott. Ám nem sokkal később Teridax megölte őt miközben Vakama életét megmentette. Maszkját átadta neki , melyet később Jaller nevű Ta-Matoran viselt Karzahniba való útjáig. Számtalan erekjét melyet a Toa Mangai hagyott hátra a kolosszeumba helyezték.

1000 évvel később Tuyet Toát Macku nevű matoran találta meg a kolosszeum alatt , miután sikerült megszöknie a dimenzióból ahova bezárták. Elmesélte neki a matoran , hogy Teridax ualkodik mert a terve beteljesült. Tuyet megmutatta , hogy nála van a Nui Kő. Elutazott a központ processzorba , ahol szembe szállt Miserixel Helryxel és Axonnal de Artakha felbukkanása véget vetett a harcnak. Tren Krom és Lewa elméjét visszacserélte , de előtte leküldte az Élet Maszkjának az Arany Páncél terveit. Teridax elteleportálta őket az űrbe ahonnan Vezon mentette ki őket és Bota Magnára vitte őket , egy erődbe ahova az egyik Nagy Lényt zárták.

A Toa Mangai 11 Toából állt: Lhikan,Nidhiki,Tuyet,Naho és 4 jég Toa. a Többiekről nem tudni még semmit.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki