Fandom

BIONICLE Wiki

Toa/Sötét Vadász háború

< Toa

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

"Azokban a hónapokban,mikor Dume turaga elutasította a Sötét Vadász bázis építését,számtalan Toa esett el. Legtöbbjükre az árnyékból sújtott le a végzet,és soha nem tudták meg,hogy ellenségük rejtőzött benne. Ó,azért volt pár győzelem-Nidhiki szétverte az ellenségeinek nagy részét,és Lhikan hat Toa erejével küzdött a harcban-de mind jól tudták,a számok ellenük dolgoznak. Csak idő kérdése volt."
-Narrátor,Egy Sötét Vadász Születése

A Toa/Sötét Vadász háború egyike volt Metru Nui legnagyobb háborúinak.

Történet Szerkesztés

A háború akkor kezdődött, mikor az Árnyékos megkérte Dume Turagát, építhessenek egy Sötét Vadász felderítő bázist Metru Nuira. Dume visszautasította,ezért az Árnyékos Sötét Vadászok haderőket küldött a város elfoglalására. Toa Lhikan és a Toa Mangai többi tagja ellenállt a katonáknak,és a város védelmére keltek.

Hadviselés Szerkesztés

Kezdetben csak a Toa Mangai állt a hatalmas Sötét Vadász sereggel szemben;a háború idején Toa Nahonak sikerült elkerülnie a Sötét Vadász vonalakat, és kijutni a városból. Egy szigetre érve jókora utánpótlást állított maga mellé. Ezután már legalább ezer további Toa harcossal tért vissza Metru Nuira. A Sötét Vadászok a város legnagyobb részét elfoglalták, Dume Turaga pedig biztonsági okokból személyi testőrt fogadott.

Zsarnok és a Toa összecsapása

Egy csapat Sötét Vadász, köztük Zsarnok,összetalálkozott egy Lhikan vezette Toa különítménnyel. a két fél harcot nyitott,de Zsarnok társait visszarendelték még a csata elején. Zsarnok pedig egymaga nem bírt a Toákkal, és az Ezüst Tengerbe zuhant.

Bosszú és Lhikan párbaja

A háború utolsó csatái közt volt Lhikan és a Sötét Vadász, Bosszú párbaja. Bosszút végül a Tűz Toája legyőzte,és csapdába csalta,habár a Vadász később kiszabadult, és elmenekült.

Nidhiki árulása

A háború vége felé Lariska megkörnyékezte Nidhikit,és ajánlatot tett neki:ha elárulja a Toa Mangait, Metru Nui uralkodója lehet. A Toa belement,ám az Árnyékos eltervezte,hogy a háború végeztével megöli. Lhikan azonban rájött az összeesküvésre,és elindult figyelmeztetni Dume Turagát. Közben egy Skakdi, Hakann feltartóztatta,és felajánlotta neki,hogy átadja a Makoki Köveket a Toának a hamarosan vereséget szenvedő Sötét Vadászok életéért cserébe. Lhikan elfogadta az ajánlatot, és egy 300 fős Toa hadsereggel körbezárta a Sötét Vadászok légióit a Véget Nem Érő Suttogások Völgyében már Nidhiki árulása után. Ezután a Tűz Toája kényszerítette a Vadászokat, hogy távozzanak,és soha ne térjenek vissza. Elküldte velük az áruló Nidhikit is, ily módon vetve véget a háborúnak.

Következmények Szerkesztés

Az Árnyékos nem örült a Makoki Kövek elvesztésének,és több felderítő hadműveletet szervezett a visszaszerzésére. Nidhiki Sötét Vadásszá vált,habár később ki akart lépni a szervezetből. A Lhikan vezette Toa hadsereg a háború után elment Metru Nuiról,hátrahagyva a többi Toa Mangait a város védelmezőinek.

Set Nidhiki.png

Nidhiki,az áruló

Megjelenések Szerkesztés

  • Egy Sötét Vadász születése
  • BIONICLE Legendák 4: Az Gonosz Öröksége (egy visszatekintésben)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki