Fandom

BIONICLE Wiki

Thok

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Thok egyike annak a hét Skakdi Sötét Vadásznak, akik a Piraka bandát alkották.

ÉletrajzSzerkesztés

Korai évekSzerkesztés

Thok egy Skakdi, aki Zakaz szigetén élt. 75,000 évvel ezelőtt Makuta Spiriah kísérletet hajtott végre egész népén, hogy hadsereget toborozzon belőlük, de terve kudarcba fulladt.

Ötezer évvel később Thok tolvajként egy, a Makuta Testvériség tulajdonában lévő erődbe szökött be, ahol összefutott három Sötét Vadásszal, akik éppen küldetésen voltak. Thok arra használta az Jég Fegyverét, hogy lefagyassza a vadászokat, de nem sikerült neki, és azok elfogták, majd magukkal vitték Odinára, az Árnyékos színe elé. Sötét Vadászok Thok-ot öt másik Skakdival (Zaktan, Reidak, Avak, Vezok és Hakann) együtt ajándékozták az Árnyékosnak, aki végül betoborozta őket szervezetébe.

Kétezer évvel később Thok csatlakozott Zaktanhoz, Reidakhoz, Vezokhoz, és Hakannhoz egy akcióban, azzal a céllal, hogy megdöntsék az Árnyékost, és átvegyék a Sötét Vadászok feletti hatalmat. Az öt összeesküvő összegyűlt az Odina erődben, de ott csak körbe-körbe mentek, nem haladva semmivel, az Árnyékosnak köszönhetően, aki képességével kezelni tudta a folyosókat. Végül elfogták őket, és Sötétség elmondta, hogy az Árnyékos tudott a lázadásukról. A lázadókat hamarosan a vezetőjük elé vitték, aki megpróbálta büntetésként megölni Zaktant, de az nem halt bele a lövésbe, ami inkább átváltoztatta több billió, apró protoditává a testét. Az Árnyékos ekkor úgy döntött, megkegyelmez nekik.

Ezer évvel később az Árnyékos megpróbálta elfoglalni Metru Nui városát, és oda küldte Vezokot, Reidakot és Avakot hogy elengedjék a Kanohi Sárkányt, és ráeresszék a városra. A célja az volt, hogy védelmet ajánlanak fel, ha a Sötét Vadászok egy bázist hozhatnak létre a szigeten. Toa Lhikan és csapata azonban megakadályozták a terv megvalósulását azáltal, hogy a sárkányt elfogták. Thok-t ezután azzal a feladattal bízták meg, hogy elrabolja Turaga Dume-t, Metru Nui vezetőjét. Amikor Thok kudarcot vallott, az Árnyékos hadat üzent a Toának, és ezáltal kezdeményezte a Toa/Sötét Vadász Háborút. A háború akkor ért véget, amikor Nidhiki elárulta a Toát, és a Sötét Vadászok kihasználva az információt, rárontottak a hős csapatra, de azok már előre tudták, hogy támadás várható, Lhikannak köszönhetően, aki tudomást szerzett Nidhiki árulásáról. Lhikan megengedte a Sötét Vadászoknak, hogy épségben elmenjenek, azzal a feltétellel, hogy átadják nekik a Makoki Köveket és soha nem térnek vissza Mertu Nuira. Nidhiki is távozott. Körülbelül 3,750 évvel később Thokot kijelölték arra, hogy őrizze a Makuta Testvériség egyik erődjét, amit jelenleg a Vadászok birtokoltak. Amikor Zaktan Reidakkal elhagyta a pozícióját a déli falnál Roodaka útbaigazításával, a föld Skakdi meggyőzte Thok-ot egy kis fenyegetéssel, hogy segítsen neki a munkájában. Reidak ösztönzésére Thok lepillantott az őrhelyéről, és meglátta azt hatalmas Visorak és egyéb Rahi hordáját, ami az erőd irányába tartott. Rövid védekezés után Thok és Reidak, majd későbbi Zaktan is elhagyta az erődöt, így ők lettek a rajtaütés egyetlen túlélői.

PirakaSzerkesztés

Végül Thok és a többi Skakdi elhagyták a Sötét Vadászokat, és elnevezték magukat Pirakának egy Matorán káromkodás után, ami tolvajt és gyilkost jelent. Az hat Piraka elment Mangaiába, Teridax odújába, hogy kiderítsék, tényleg vereséget szenvedett-e a Makuta, és persze azért is, hogy kifosszák a helyet. A Piraka megtalálta Teridax összetört Protoacél vértezetét, de nem volt benne a teste. Reidak felfedezte a Kanohi Kraahkant, az Árnyak Maszkját, Hakann pedig a Fúzió Lándzsájára bukkant, amivel véletlenül meglőtte Vezokot. Végül Vezok két lénybe hasadt. Az egyik testileg az eredeti éne és a másik egy ezüst-páncélos lény. A jövevényt Vezonnak keresztelte el Thok, mivel az matorán nyelven duplát jelent. Az hét Piraka ekkor tudomást szerzett a Kanohi Ignikáról, az Élet Maszkjáról, és a helyről, ahol azt elhelyezték. Amint az kiderült, ezt az információt Teridax ültette az elméjükbe, aki Antidermisz alakjában élt tovább. Megtámadták őket ekkor az odú őrzői, a Mana Kók, és Vezon a csata alatt eltűnt. Thok rászedte a Mana Ko-t azzal, hogy kirobbantott egy szökési alagutat az odúból, és a Piraka a sziget felszínén találta magát. A közelben felfedeztek hat tartályt, és azok segítségével elhagyták a szigetet, Voya Nui felé véve az irányt, hogy megszerezzék a Kanohi Ignikát.

Thok kiemelkedett a tartályából, miután megérkezett a Jég Gyűrűhöz, és találkozott Garannal. A terv szerint, Thok Toaként mutatkozott be, amivel elnyerte a falusiak bizalmát. A Piraka ekkor elindította a Kanohi Ignika keresését. Mivel azt hitték, hogy az álarc a Valmai-hegy vulkánjában van, a Piraka megparancsolta a matoránnak, hogy ásson lyukakat a vulkán oldalán, majd ott csapolja le a lávát. Közben kiadták azt a parancsolt a falusiaknak, hogy építsenek egy erődöt a sziget központjának közelében. Thok kis megállapodásokat kötött a többi Pirakával, azért, hogy meg tudja kaparintani az álarcot, amikor azt megtalálták. Hogy elnyomjanak bármilyen potenciális felkelést és tartsák magukat a menetrendhez, Thok és a többi Piraka megtámadta Voya Nui egész matorán népességét, miután összegyűjtötték őket a matorán településnél. Antidermisszel töltött Zamor gömbökkel lőtték meg mindannyijukat, félholt munkásokká változtatva őket.

A Toa Nuva az éjszaka alatt megérkezett a szigetre, hogy megtalálja az Ignikát, azért hogy megmentse Mata Nui életét. Reidak és Hakann megtámadta a Toa Nuvát, így Balta el tudott lopni egy Zamor Kilövőt. Vezok és Thok üldözőbe vette, mert Zaktan megparancsolta nekik. Baltát egy barlangba üldözték, ahol Vezok egy rövid keresés után egy sziklával elzárta a kijáratot, hogy megfullassza a matoránt. Ezután csatlakoztak a másik négy Pirakához a Nuvával való csatájukban, amit végül a Piraka nyert meg. A Nuva álarcokat és eszközöket elvette Zaktan, azután megparancsolta a többieknek, hogy dobják a Nuvát a vulkánba. Viszont, mielőtt elérték volna a Valmai-hegy tetejét, egy kitörés miatt a Pirakák elmenekültek, és szökni hagyták a Toát.

Thok Reidakkal sétálgatott a vulkán közelében, mikor a fekete páncélú Skakdi leesett egy szirtről. Thok nevetni kezdett, és kiélvezte ezt a mulatságos pillanatot, de hirtelen hátulról egy nagy ütést kapott. Reidak volt az, aki közben visszamászott, és nem éppen tetszett neki társa viselkedése.

Később Thok és Avak a Kanohi Ignikát ment keresni a sziget Zöld Övezetében, ami az aszály ellenére, ami Voya Nui egészét sújtotta, buján virágzott. Ott Thoknak sikerült meggyőznie Avakot, hogy a viruló élet ott a Kanohi Ignika közelsége miatt van. Zaktan azt akarta, hogy a Piraka a vulkánra koncentráljon, ne a Zöld Övezetre. Avak azt gondolta, hogy Zaktan elárulta őket, ezért megtámadta a Piraka erődben. Ketrecbe zárta Zaktant egy rezonanciamezőben, aminek sikerült csapdába ejtenie a Piraka vezetőt. Nem sokkal ezután megérkezett Thok, és megpróbálta átvenni a vezetést a Piraka fölött, de ekkor megjelent Hakann, új szövetségesével, Brutakával. Thok és Avak harcba kezdtek Brutakával, de az félbeszakadt, amikor Reidak belépett a terembe, és megragadta Hakannt, majd nekidobta Avaknak. Avak elvesztette a koncentrációt, ami fenntartotta Zaktan börtönét. A Toa Nuva visszaszerezte a fegyvereit és álarcait, és az Ellenállás Csapatával együtt érkezett meg a küzdelem helyszínére. A Piraka nem támadta meg őket, remélve, hogy majd ők megölik Zaktant, de az, utolsó reménységéül odaígérte Brutakának az Antidermiszt, cserébe, ha támadókat legyőzi. Az óriás megtette, amit kértek tőle. Miután legyőzte őket, Brutaka őrizetbe vette a Toa Nuvát, amíg a Matorán ellenállókat kikérdezte a Piraka. Az előzetes küzdelem miatt a Pirakák közti csapatmunka eloszlott, és a szövetségük is csak gyengén maradt fenn.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki