Fandom

BIONICLE Wiki

Pridak

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

„ Egyet választhatsz,Makuta – együttműködés vagy küzdelem. Biztos vagyok benne,hogy bölcsen választasz.”
- Pridak Miserixhez, Mutran krónikája

Pridak a Barraki hadurak kegyetlen és ellenszenves vezetője,és egykori,nem hivatalos vezetője a Hat Királyság Szövetségének.

Életrajz Szerkesztés

Korai Élete

Pridak eredetileg a Makuta Testvériség egyszerű szolgája volt,és egyben Icarax tanácsadója. A Testvériség egyik megbízásából elutazott Xia szigetére,hogy segítsen Icaraxnak rávenni a Vortixxokat a termékeik árának csökkentésére. Pridakot a város és annak fontossága érdekelte,ezért Icarax és Mutran végül visszaküldték Destralra. Később egy kicsi,jelentéktelen sziget megbízott ura lett,de még ez is elég volt ahhoz,hogy uralkodási vágyai előtörjenek belőle. Hátrahagyva a Testvériséget,hódító életet kezdett.

Hat Királyság Szövetsége

A többi Barrakival szövetséget kötve megalapították a Hat Királyság Szövetségét,amely vezetésével a Matorán Univerzum nagy részét meghódította,és uralma alá hajtotta. Egy alkalommal találkozott a Testvériség tagjaival,akikkel szintén egyezséget akart kötni. A Makuták vonakodtak együttműködni,de beleegyeztek,hogy amennyiben a Barrakik kívánják,azonnal harci Rahikat küldenek nekik.

Pridak hatalma végül az univerzum teljes északkeleti részére kiterjedt,beleértve Xiát is. A tervük utolsó lépéseként a Barrakik Mata Nui megdöntését tűzték ki célul. Vágyaiknak a Makuta Testvériség vetett véget,akik egy hirtelen támadással lefegyverezték a Szövetség seregeit,a hadvezéreket pedig elfogták. Pillanatokkal a kivégzésük előtt azonban megjelent Botar,és a Verembe száműzte őket. Itt több ezer évig raboskodtak,de mikor a Nagy Kataklizma beomlasztotta a börtön kupoláját,a raboknak esélyt adott a menekülésre. A fegyencek az óceánba menekültek,köztük Pridak is,és a Fekete Víz mutagén hatására irtózatos víz légző lényekké váltak.

A Verem

A közeli területeket felderítve Pridak a Sópillérek birtokosának mondta magát,majd ez lett a kedvenc vadászterülete. Emellett a Takea cápák tiszteletét is elnyerte,így ő lett a vezetőjük.

Mikor a Kanohi Ignika a tengerbe zuhant,Pridak hamar tudomást szerzett róla,és a keresésére indult. A kutatás közben rábukkant egy Matorán tengeralattjáróra,és ráuszította a Takea cápáit. Ezután a jármű utasait,Gart,Idrist,Defilakot és Sardát egy tengeralatti barlangba vitte. Miután Sardát a cápái közé dobta,a maszk hollétét követelte a többiektől. Defilak hajlandó volt megmutatni neki a pontos helyét,ezért kiengedte őt a barlangból. Miközben arra várt,hogy a Matorán megmutassa a maszk helyét,Pridak észrevette az Óriás Mérges Angolnát,és elindult leszámolni a lénnyel. Pridak közben belebotlott a menekülő Mantaxba,és együtt utaztak tovább.

A két Barraki összefutott Ehlekkel és Caraparral,és a mutálódott Brutakával,akit időközben a Verembe száműztek. Ezután egy barlangban felébresztették Kalmah-t,és megtalálták Dekart,aki épp az Ignikát tartotta a kezeiben. Mikor Brutaka megpróbálta elvenni a maszkot,egy Óriás Polip messzire ellökte a tengerben. Pridak viszont odalépett a Matoránhoz,és kitépte a maszkot a kezéből,ami egy hatalmas fénysugárral reagált. a történtekre.

Pridakot az Ignika megátkozta,növelve a dühét és őrjöngeni kezdett. Az öntudatának vissaznyerése után azzal fenyegetőzött,hogy elpusztítja a maszkot,ha Kalmah nem tűnik el azonnal. Takadoxnak közben sikerült hipnotizálnia vezérét,és lenyugtatta. Pridak ezután a Barrakik élére állt a Toa Mahrival való első találkozás során,és elmondta nekik,hogy náluk van a maszk. Pridak elcsalta a Toákat a Barrakik barlangjaihoz,ahol bezárták őket,és tengeri lényeket bíztak meg az őrzésükkel. Ezután a hadvezérek Nocturnnak adták az Ignikát.

Takadox és Pridak összefutott Matoroval és egy Maxilos robottal,és a két fél harca bonyolódott egymással. Ehlek hadserege közben,amit Hewkii Garai Kanohija irányított,Pridakra és cápáira támadt,véres harcot eredményezve a két Barraki között. A Mantax által összehívott gyűlés hallatán azonban felhagytak a harccal,és a Borotvabálna-Foghoz mentek. A találkozón Mantax felfedte,hogy nála van az Ignika,ráadásul bizonyítékot mutatott fel arra is,hogy közülök valaki 80 000 évvel ezelőtt elárulta őket a Testvériségnek. A tanácskozásnak egy Hydraxon okozta lavina vetett véget,aki egy Maxilos robottal(Teridax) küzdött Takadox pedig felfedte magát,mint a Testvériség informátora. Közben az Ignika a Toa Mahri kezébe került,ezért az összes Barraki,még Takadox is a nyomukba eredt. Az üldözés során a Barrakik szembekerült a Teridax uralta Maxilos őrrobottal. Pridak és társai ravasz tervet eszeltek ki,és látszólagos gyengeséget mutattak,időt adva ezzel seregeiknek az összegyűlésre. Miután a hadsereg összeállt,a Barrakik seregeiket az őrrobotra irányították,és elpusztították a robot páncélzatát,legyőzve Teridaxot.

A Barraki gyorsan utolérte a Toát,és föléjük kerekedtek a hatalmas sereggel. Már a győzelem határán voltak,mikor Jaller elkezdett előidézni egy Nuva löketet. Pridak utasítást adott a seregének,hogy tűntessék el a Tűz Toáját a környékről,de nem tudták időben. Amikor Jaller elengedte a löketet,Matoro Metru Nuira teleportálta a Toákat.

A következő nap Mantax megtalálta az eredeti Hydraxon maszkját,és Pridaknak adta. A Barraki vezér ebből rájött,hogy az a Hydraxon,akit napokkal ezelőtt láttak,nem az igazi volt,ezért összeszedte seregeit,és a börtönőr keresésére indult.

A rajtaütés után Pridak elmagyarázta Hydraxonnak,hogyan tűnt el Dekar éppen akkor,mikor Hydraxon újra megjelent. A mesével valójában csak azt akarta elérni,hogy a börtönőr hagyja abba a munkáját,és foglalkozzon a saját énjével. Hydraxon azonban átlátott a Barraki ravaszságán,és hamar börtönbe vetette.

Mata Nui Rendje

Nem sokkal Pridak és a többi Barraki elfogása után ajánlatot kapta akrra,hogy harcoljanak a Makuta Testvériség ellen,Mata Nui Rendjének seregeit támogatva,és cserébe szabadok lehetnek. Pridak elfogadta az ajánlatot az összes Barraki nevében,mivel esélyt látott a Hat Királyság Szövetségének újraalapítására.

A Veremből szabadulva,Pridak gyorsan összetoborzott egy sereget,és újabb hódításokra készült. Az első megtámadott szigeten a csata után Pridak felfedezte,hogy a megtámadott erőd alatt van egy másik,régebbi építmény is. Körbejárta az erődöt,és miután lejutott,talált egy kőhalmot,ahol a köveken valamiféle írást fedezett fel. Az ösztönei azt súgták,hogy valaki szándékosan döntötte romba a falat,nehogy más elolvashassa a feliratot,ezért talán értékes információk is lehettek rajta. Pridak nekiállt,és nagy türelemmel elkezdte összerakni a falat.

Miután a feliratból rájött a Testvériség tervére,kapcsolatba lépett a többi Barrakival,és szövetségre akart lépni az Árnyékossal,cserébe elárulja a Vadászok vezetőjének az általa talált vírusokról szerzett összes információját. Az Árnyékos belement,azzal a feltétellel,hogy Pridak és ő Karzahnin találkoznak.

A szigeten létrejött a szövetség,és elhatározták,hogy elveszik Teridax hatalmát. Az Árnyékos azonban nem jelzett a megbeszélt időben,és Teridax megbuktatása kudarcba fulladt. A harcra kész seregeivel azonban Pridak mindenáron Metru Nuiba akart jutni.

Mielőtt azonban elérhette volna a várost,Teridax meghalt. Így tehát a sereget inkább kivezette a Matorán Univerzumból Spherus Magnára,ahol az Ignika erejének köszönhetően visszaváltozott régi alakjába.

Pridak az egyik legerősebb és leggyorsabb Barraki. Heves vezéregyéniség,és bárkit fájdalmasan megbüntet,ha engedetlen vagy szemtelen az illető. Pridak a saját kedve szerint uralkodik,és ok nélkül is képes neheztelni valakire. Bár forrófejű,nagyon gyakorlatias és tapasztalt ; Mahri Nui elpusztította a Barrakik erődjét,Pridak mégsem látott hasznot a Matoránok megöléséből,és ehhez is tartotta magát. Azonban ha valami miatt megváltoztatta volna a döntését,örömmel lerombolta volna a várost gondolkodás nélkül.

Született vezetőnek tekinti magát,szerinte joga van a hatalomhoz,és bármit megtesz,hogy ezt mindig fenntartsa,még ha közben mások meg is sérülnek.

Pridak emellett nagy büszkeségnek tekintette a megjelenését,ezért a mutációt az egyik legrosszabb büntetésnek tekintette,ami valaha történhet vele.

Kiemelkedően éles érzékei egy cápáéhoz hasonlítanak(éles látás,hallás és szaglás),csakúgy,mint az elektromos mezők érzékelése. Ezeket a képességeket a mutációnak köszönhette,így mikor Mata Nui visszaváltoztatta,elvesztette őket.

Pridak átka,mikor az Ignikát a kezében tartotta,egy fokozott harag állapot volt,amely majdnem megőrítette. Takadox a hipnózis erejét használva elnyomta ezeket az érzéseket,ezáltal Pridak újra képes volt koncentrálni.

Eszközök

Pridak két Takea Cápa Foggal harcol,amelyek majdnem olyan erősek,mint a Protosteel. A saját fogai átlyukasztják a Protosteel páncélokat is,ráadásul Poliplövőt is hord magánál.

Hadsereg

A múltban,a Hat Királyság Szövetségének vezetőjeként Matorán bűnözőket,Sötét Vadászokat és más pusztító lényeket irányított.

Később,miután kiszabadult a Veremből a Takea cápák(a legvadabb tengeri Rahik egyike) alfaegyedének nevezte ki magát,és egy saját sereggé kovácsolta őket.

Mikor Mata Nui Rendjének szolgálatába állt,gyorsan összeszedett egy csapat ex-Sötét Vadász,Vortixxot és Skakdit,majd sereget formált belőlük.

BIONICLE.com Statisztika: Erő:13| Fürgeség:13| Szívósság:12| Eszesség:11|

Készet leírás Szerkesztés

Pridak egy 47 darabos tartályos készletként jelent meg 2007 első félévében. A készlet tartalmazott két Tengeri Polipot,amelyeket a Pridak jobb csuklójára lehetett erősíteni. A bal kezében egy Poliplövőt tartott,továbbá az egyik Takea Cápa Fog pengéjét(a háromból az egyik a páncélzatban kapott helyet,ez szolgált a hát és farok úszójaként),a másik kezében a harmadik pengét tartotta. A feje és a Cápafog pengék fehér és piros műanyag keverékből készültek,az utóbbi szín puhább és ruganyosabb formában. Pridak volt az első tartályos készlet,amelynek mozgott a dereka.

Pridakot a Kalmah és Takadox készletekkel kombinálva összeállítható a Zyglak modell.

Pridak minifigura változata 2007-ben jelent meg a Toa Szállító és a Toa Tengeralatti Támadás nevű játékkészletekben. A figurának átszínezett Takadox feje volt(vörös szemekkel és világoskék foltokkal),mivel Pridak fej alkatrészt nem gyártottak. A Toa Tengeralatti Támadás nevű készletben csillogó,sötétszürke teste volt,a Toa Szállítóban viszont fekete.

Idézetek Szerkesztés

„Tudod,ki vagyok?....Akkor tudod,mi fog történni,ha ellenszegülsz.”

- Pridak,A Verem Rabjai

Érdekességek Szerkesztés

  • A foltok Pridak arcán és pengéin nem vért ábrázolnak,ahogy sejthető. Greg Farsthey ugyanis természetes vonásoknak nyilvánította őket.
  • Pridakot a mutációja után gyakran nevezték „Cápának”.

Megjelenések Szerkesztés

  • Mutran krónikája(visszatekintésben)
  • Barraki:Rémek a mélyből
  • BIONICLE Legendák 6:Az elveszett város
  • 6. képregény:Web képregény
  • 7. képregény:Élet Maszkja,Végzet Maszkja
  • 8. képregény:Árnyak tengere
  • BIONICLE Legendák 7:A Verem rabjai
  • 9. képregény:Küzdelem a mélyben
  • BIONICLE Legendák 8:Bukás
  • 10. képregény:Mata Nui halála
  • 11.képregény:Egy hős halála
  • A pusztítás álmai(csam említve)
  • Hydraxon regéje
  • Végzet háború
  • BIONICLE Kibővített enciklopédia(csak említve)
  • BIONICLE Makuta útmutatója az univerzumról
  • Barraki Platform Játék
  • Rémek a Mélyből
  • BIONICLE:Mahri Hewkii
  • Command Toa Hahli
  • Command Toa Kongu
  • Command The Toa Mahri - Az utolsó kihívás

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki