Fandom

BIONICLE Wiki

Matorán

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

A Matoránok a legfőbb lakói a Matorán Univerzumnak és a Nagy Szellem kiválasztott faja.

eredendő oldal: Fajok

Történelmük Szerkesztés

A Matoránok voltak a Nagy Lények első tervei az Agorik alapján. Az első Matorán típus az Av-Matorán volt , melyek a jövőbeliek prototipusai voltak és a fény elemét hordozták és haláluk után Bohrok-ká alakulnak.

A Matáronák hozták létre a Matorán Univerzum falvait, városait , településeit mint Artakha, Metru Nui , és a Déli Kontinens.

A Matoránok maguknak építenek házat más természeti környezetben mivel más az elemük. A Matoránok egy része mituán Matorán Gömbökbe zárták őket és Mata Nui szigetére kerültek alulfejlődtek testileg és megtanulták megvédeni magukat és túlélni a veszélyeket de később a Toa megvédte őket még a Turaga tanította. Voya Nuin Turaga és Toa nélkül „elvadultak”. (plusz mivel még Karzahni át és építette őket egykor) Sok szigeten más fajokkal élnek egütt akár Nynrahn vagy Stelten.

Lokációk Szerkesztés

  • Mata Nui szigete: Régen , a matoránok ide menekültek Metru Nuiból de elhagyták és később a Bohrok megtisztította majd elpusztul mikor a Nagy Szellem fölébredt
  • Karzahni : régebben ide küldtek matoránokat megjavitan ám a sziget ura átépítte őket és rabszolga munkára fogta őket , a Toa Nuva felszabadította a szigetet és az ottaniak Metru Nuiba utaztak
  • Artakha szigete: Körülbelül száz Matorán élt a sziget urával békében
  • Tren Krom félsziget
  • Nynrah: Matorán kézművesek otthona kiket Nynrah Szellmeknek hívnak
  • Xia: Néhány Nynrah Szellem tartózkodik a szigeten
  • Déli Kontinens: Néhány Karzahni által „megjavított „ matorán” él itt.
  • Voya Nui:
  • Mahri Nui: régebben, egykor Voya Nui része volt mely a vízbe zuhant és onnan az ott élők később visszatértek Voya Nuiba és a vízalatti falu elpusztult.
  • Karda Nui: régebben, Fény-Matoránok éltek itt mégnem Takanuva evakuálta őket a Vihartól Metru Nuiba.
  • Déli Szigetek

Képességek és Jellemvonás Szerkesztés

Kicsi , erős és kitartó lények. Erőtlen Kanohi maszkokat viselnek mert nélkülük gyengék és később ájultak lennének. A Matorán mérete a szituációtól függ például a Matorán Gömb alulfejletté tesz, Karzahni átépít, az Av-Matorán Karda Nuiban lévő energiára megnő.

TársadalomSzerkesztés

A Matoránok kereskednek , dolgoznak, építenek , munkálkodnak. A munkájuk élteti Mata Nuit a Nagy Szellemet. Kíséreleteznek , építenek és ha kell küzdenek. Ga-Materuban matorán tantíja a matoránt még Mata Nui szigetén Turaga volt a tanár. A matoránok bátrak és nem adják fel egykönnyen. Megtanultak bánni a Protodermisszel.

Erkölcs és HitSzerkesztés

A Matoránok többmint kilencven százaléka jó(kivéve Ahkmou és Vultraz) A Matoránok az árnyék elemének hatásáraátállhatnak a gonosz oldalra de azt a Klakk Rahi sikolya visszaváltoztattja.

A Matornáok a Nagy Szellemben hisznek és tisztelik legendáit. A Három Erény(Egység-Kötelesség-Végzet) a legfőbb törvényük.

Fajtáik Szerkesztés

A Matoránok sok elemi fajtában léteznek és más-más képességekkel bírnak. Néhányuk Toává alakul és ha azok beteljesítették Végzetüket Turagává alakulnak át. Minden Matorán rendelkezik inaktív elemi erővel, mely ha Toává válnak aktiválódik.

o Ta-Matorán: Tűz eleműek, bírják a hőt, többség hímnemű.

o Ga-Matorán Víz eleműek, tovább bírják víz alatt mint a többi fajta Matoránt, többségük nőnemű.

o Le-Matorán: Levegő eleműek,ügyesek és gyorsak a növényzetben, lassúak a talajon. Szeretik a magaslatot, többségében hímneműek.

o Onu-Matorán: Föld eleműek, jól látnak a sötétben, de a felszínen nehezen alkalmazkodnak a fény miatt, többségben hímneműek.

o Ko-Matorán Jég eleműek bírják a hideget

o Po-Matorán Kő eleműek, erősebbek

o Av-Matorán Fény eleműek, képesek színváltoztatásra és gyengye elemi erő használatára vagyis fény lövdeéket lőnek a kezükbőlm különleges erejük van ha Makutához vagy Toához csatlakoznak , lehetnek nőstények és hímek ebben a fajban

o Fe-Matorán:Vas eleműek,nagyobba fizikai állóképességük

o De-Matorán: Hang eleműek, éles hallás

o Árnyék-Matorán Olyan Matoránok akiknek leszívták a fényét,képesek árny gömböt lőni.

o Villámlás Matoránjai: Jobban ellenállnak az áramnak, nőstények

o Plazma Matoránjai:hímek

o Növényzet Matoránjai: hímek

o Mágnesesség Matoránjai: hímek

o Gravitáció Matoránjai: hímek

o Ce- Matorán: Pszionika eleműek, a többségük nőstény

Tohunga Szerkesztés

A Matoránt 2001-ben még Tohungának hívták. Ezt a nevet viselik a MNOG–ben(Mata Nui Online Game) gyakran és a BIONICLE :Quest For the Toa(Küldetés a Toáért)-ban és a McDonald's promocióban is így nevezték őket. Mivel ez egy Maori szó és papot jelent ezért megváltoztatták a falusiak fajnevét Matoránra. De még mostanában is az első hat Matoránt ’Tohungának’ hívjuk.

Matorán
Matorantomeg.png
Fajok
Képesség(ek) elemi tulajdonságok
Terület(eik) Matorán Univerzum, később Spherus Magna
Státuszuk Aktív
Kiejtés ma-TOR-án

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki