Fandom

BIONICLE Wiki

Mantax

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Mantax egy titokzatos és megbízhatatlan Barraki hadvezér,a korábbi Hat Királyság Szövetségének egyik tagja.

Életrajz Szerkesztés

Mantax valaha a Hat Királyság Szövetségének tagja volt,és a Matorán Univerzum középső területeit uralta. Titkolózó alak volt,és nem osztotta meg másokkal a birodalmával kapcsolatos híreket. Valamikor még külön üzleti kapcsolatba került Metru Nuival és Xiával is,a többi Barraki tudtán kívül. Jelen volt azon a találkozón,ahol a Barrakik meggyőzék a Makutákat egy szövetség létrehozásáról. Röviddel ezután a Barrakik Mata Nui hatalmára törtek,de a tervük elbukott a Makuta Testvériség váratlan támadása miatt. A közelgő kivégzésük előtt azonban megjelent Botar,és a Verembe teleportálta őket. A Barrakik hadseregei feloszlottak,és a nevük eltűnt a történelemből.

A Verem

Mantax a cellájában raboskodott több tízezer évig,és végig biztos volt abban a tényben,hogy a csapat egyik tagja elárulta őket a Testvériségnek. 80000 évvel a bebörtönzésük után egy földrengés következtében a cellák fölötti kupola beomlott,elpusztítva a Vermet,és megtöltve azt a tenger vizével. A börtönőrt a zűrzavarban megölték,és a rabok kimenekültek a celláikból. Menekülésük azonban kudarcba fulladt,mivel a Verem körüli Fekete Vízbe kiúszva vízlégzőkké váltak a víz mutáló ereje hatására.

Miután a Barrakik a tengeralatti világ urainak nyilvánították ki magukat,Mantax belekezdett a belső Verem romjainak átkutatásába,mivel biztos volt benne,hogy ott majd talál valamilyen bizonyítékot az árulóval kapcsolatban. Mantax egyszer megette Kalmah Tengeri Polip ivadékainak felét,ezért Kalmah senkit nem enged be a Polipbarlangba.

Élet Maszkja

1000 évvel később egy legendás maszk,a Kanohi Ignika süllyedt a tengerbe. Pridak parancsára Mantax és társai az Ignika keresésére indultak,amely talál visszaváltoztatja őket szárazföldi lényekké. Mantax ismét visszatért az egykori cellájának romjaihoz,és folytatta a bizonyíték utáni hajszát. Takadox és Kalmah követték őt,de csapdába estek odabenn,amikor egy szikla elzárta a bejáratot. Nocturnnak hála azonban sikeresen elmenekültek a támadó Zyglakok elől.

Később Mantax követte a többi Barrakit,akik az Élet Maszkját birtokló Po-Matoránt üldözték egy barlang felé. A Matorán el akart a pusztítani a maszkot,ezért az bosszújaként megnövesztett egy Mérges Angolnát,amely rövidesen Mahri Nui pusztításába kezdett. Mikor Pridak sikeresen elvette a maszkot Dekartól,az Ignikából fénysugár tört elő,kiütve a hadvezéreket.

Miután felébredtek,a Barrakik a Levegőmezőkhöz mentek,ahol belebotlottak a Toa Mahriba,és gyorsan elfogták őket. A Barrakik ezután Nocturnra bízták az Ignikát,mivel egymásban nem bíztak. Hamarosan újabb hajsza indult a maszkért,mivel Nocturn elvesztette. A Toa Mahri közben elszökött,és a Barrakik azonnal őket gyanúsították meg a maszk ellopásával. Mantax megtalálta,és követte Hahlit,majd megtámadta. A harc végén egyezséget kötöttek,és Mantax a rájahadsereg hadnagyává léptette elő Hahlit.

A páros hamarosan szembesült Mantax régóta halott börtönőrével,Hydraxonnal,aki élt és virult,ráadásul ő is az Ignikát akarta megszerezni. Hahli eltérítette Hydraxon támadásait,és az Ignika újból Mantax birtokába került,ám a maszk hatalma arra késztette Hahlit és Hydraxont,hogy megküzdjenek vele. Mantax találkozót beszélt meg a többi Barrakival a Borotvabálna-Fognál.

A Barrakik megjelentek,így Mantax felfedte az Utazás Tablettát,elárulva régi elméletét egy belső árulóról,ezúttal bizonyítékkal alátámasztva. A tanácskozás félbeszakadt egy Teridax okozta hegyomlás következtében,és ezt kihasználva Takadox megtámadta Mantaxot,felfedve ezzel magát,mint árulót. Az Élet Maszkját Jaller elvette Mantaxtól,és mikor a Barraki megpróbálta visszaszerezni,a Tűz Toája annyira felmelegítette a vizet ellenfele körül,hogy az elájult.

Mantax később csatlakozott a társaihoz a Maxilos robot ellen,aki valójában Teridax volt,új testben. Mantax és a többiek úgy tettek,mintha már vereséget szenvedtek volna,mindezt azért,hogy becsapják az Árnyak Mesterét,és időt adjanak seregeiknek az összegyűlésre,majd egy összpontosított,megsemmisítő csapást mérjenek Teridaxra. A harc során a Maxilos robot javíthatatlan károkat szenvedett.

A hadvezérek ezután a Toa Mahrira koncentráltak,akik épp az Ignikával menekültek. Miután a Toa elpusztította a Kőláncot,a Barrakik követték őket,abban a reményben,hogy visszaszerezhetik az Élet Maszkját. Mantax és a seregei a Mahri ellen vonultak a maszkért,ami közben Matoro birtokába került. A Toa Mahri Metru Nuira teleportálódott Matoro utolsó cselekedeteként,és a Barraki számára az utolsó remény is velük veszett.

Mantax később megtalálta az eredeti Hydraxon maszkját,és odaadta Pridaknak.

Ehlek, és Kalmah hamarosan újra börtönbe kerültek,hála Hydraxonnak,így Mantax menekülni kényszerült a térségből,ám hamarosan ő is csatlakozott társaihoz.

Mata Nui Rendje

Mata Nui Rendje később parancsba adta Hydraxonnak,hogy tegyen egy ajánlatot a Barrakiknak,így amennyiben hajlandóak,segíthetik a Rendet a Testvériség elleni háborúban vagy még súlyosabb büntetés vár rájuk,mint addig. Pridak a hadvezérek négy tagja nevében elfogadta az ajánlatot. Mantax Kalmah társa lett,így vezetőjük parancsára Xiára mentek,ahol szövetséget kötöttek az Árnyékossal.

A szövetség létrejötte után Mantax újraszervezte régi seregeit,és készek voltak Metru Nui lerohanására,amint az Árnyékos beveti a vírust. Közben az Árnyékos eltűnt,és az üzlet félbeszakadt.

Mantax elmenekült a pusztuló univerzumból,miután Teridax meghalt,és Spherus Magnára érkezett.A mutálódott teste visszatért eredeti formájába,hála az Ignika Kanohinak,és Mata Nuinak,aki arra használta a maszkot,hogy újraalkossa a világot.

Mantax titokzatos természetű,és elkülönül a többi Barrakitól. Bár a társai nem bíznak benne,elviselik a jelenlétét hatékony vadásztehetsége miatt. Ritkán beszél másokkal,bár mindig figyel a környezetére,ez teszi eredményes vadásszá. Gyakran beássa magát a homokba,így kapva el áldozatait.

Csápjai vezetik a villámokat,jobb keze pedig erős ollóban végződik. Mantaxnak vastag páncélok védik a vállait,a testéből meredező tüskék pedig nagy mennyiségű mérget tartalmaznak. Emellett képes érzékelni az elektromos mezőket.

Eszközök

Mantax a Kalmah készítette poliplövők egyikét használta lőfegyverként a második elfogásáig.

Hadsereg

Mantax egy seregnyi,a matoráb univerzumban őshonos Tengeri Rája parancsnoka. A sereget hátrahagyta,mikor Hydraxon újra elkapta,és bebörtönözte.

Készlet leírás Szerkesztés

Mantax egy 58 elemből álló,tartályos készletként jelent meg 2007 elején. A készlet egy Poliplövőt és két vállra rögzíthető Tengeri Polipot is tartalmaz. A két csáp a feje hátulján és az ezüstös részek az elején puha,rugalmas műanyagból készültek,a fej többi része kemény műanyagból.

A Mantax,Kalmah és Ehlek készleteket egybeépítve összeállítható a Veremi Harci Teknős. Mantaxot továbbá össze lehet építeni a carapar,Matoro és Nuparu Mahri készletekkel a Manutri összeállításához.

Két Mantax minifigura is megjelent 2007-ben. Az ezüst testtel felépített a Barraki Mélytengeri Járőr játékkészlet tartalma volt,az arany testű pedig a Toa Szállító játékkészlet része volt.

Idézetek Szerkesztés

„Mikor először követtem Pridakot,bezártak a Verembe. Másodszor a összezúzta a lakásomat egy Matorán város. Azon gondolkozom,ezúttal hogyan fogja tönkretenni az életem.” - Mantax,Az Elveszett város

„Néhányan átoknak vélik ezt a maszkot…de meggyengíti ellenfeleimet,és erősebbé tesz engem. Senki nem veheti el tőlem. -Mantax,Mata Nui halála

Megjelenések Szerkesztés

  • Barraki:Rémek a Mélyből
  • BIONICLE Legendák 6:Az Elveszett Város
  • 6.képregény:Wb képregény
  • 7.képregény:Élet Maszkja,Végzet Maszkja
  • 8.kéregény:Árnyak Tengere
  • BIONICLE Legendák 7:A Verem Rabjai
  • 10.képregény:Mata Nui Halála
  • 11.képregény:Egy Hős halála
  • Hydraxon regéje(csak említve)
  • Végzet háború
  • BIONICLE Legendák 8:Bukás
  • BIONICLE :Kibővített Enciklopédia
  • BIONICLE :Makuta útmutatója az univerzumról
  • Rémek a Mélyből(nem valós megjelenés)
  • Tengeri Túlélő(nem valós megjelenés)
  • Barraki Platform Játék(nem valós megjelenés)
  • BIONICLE Mahri :Hewkii(nem valós megjelenés)
  • Command Toa Hahli(nem valós megjelenés)
  • Command Toa Kongu(nem valós megjelenés)
  • Command Toa Jaller(nem valós megjelenés)
  • Command The Toa Mahri - Az utolsó kihívás(nem valós megjelenés)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki