Fandom

BIONICLE Wiki

Mahri Nui

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

„Ez Mahri Nui. Valaha egy nagyobb sziget része volt,amíg le nem szakadt,és örökre elnyelte a tengervize. A lakói szerencsésen túlélték ezt a katasztrófát. De most az Élet Maszkjának útja is Mahri Nuira vezetett--és a szerencséjük egyre fogy.”
-Narrátor,Web képregény

Mahri Nui, avagy az Elveszett Föld, valaha Voya Nui part menti faluja volt, ám később leszakadt, és Aqua Magna vizeibe süllyedt. Amikor Voya Nui visszakerült a Déli Kontinensen lévő, eredeti helyére, Mahri Nui elpusztult.

Történet Szerkesztés

Set Mahri Nui.png

Mahri Nui

A Nagy Kataklizma idején a Valmai vulkán kitört, nagy mennyiségű olvadt protodermiszt árasztva a Voya Nui-öböl felé. Később megszilárdult, ezért a Voya Nui matoránok felépítették Mahri Nui városát a megkeményedett képződmény felszínén.

Kb. 300 évvel az Élet Maszkjának keresése előtt Mahri Nui leszakadt, és a hullámok alá merült, főként a gyenge alapzata miatt. A föld magával rántotta a matorán falut, és lakók százait is a mélységbe. Egy idő után a Valmai-hegyből előtörő, olvadt protodermisz egy lánc alakú sziklát hozott létre, amely később kötélként kötötte össze Mahri Nuit Voya Nuival, és horgonyként szolgálva megakadályozta,hogy Voya Nui tovább sodródjon a tenger felszínén. Mahri Nui pedig egy piramis alakú képződmény tetejére zuhant az elpusztult A Verem külső peremén.

Amikor Mahri Nui a tengerbe süllyedt, összezúzott egy Levegőbuborék-mezőt,felszabadítva több száz levegőbuborékot, amelyek segítségével a matoránok túlélték a katasztrófát,elég levegőt kapva ahhoz is, hogy felépítsenek egy új otthont,és ellenálljanak a további mutációnak. A Barraki Ehlek által épített erőd azonban elpusztult, mikor Mahri Nui elsüllyedt, ezért Ehlek máig is mély gyűlöletet érez a matoránok iránt. A vezető, Pridak parancsára a hadvezérek nem támadták meg a várost, mivel ő nem látott semmi hasznot a dologból. Ehlek azonban egyszer mégis kísérletet tett a falu megtámadására a seregével, de Carapar (akit Takadox küldött, mert szerinte a Kanohi Ignika a Matoránok birtokában volt) megállította.

Set Kanoni Ignika travels to Mahri Nui.png

A Kanohi Ignika Mahri Nui felé halad

Amikor az Élet Maszkja megnövesztett egy Mérges Angolnát a védelme céljából, a mutáns, 300 láb hosszú Angolna támadást indított Mahri Nui ellen, lerombolva az egyik raktárt. Csak Defilak gyors gondolkodásának köszönhetően menekült meg a város a további pusztítástól. Mahri Nui összes Fénykövének lerombolásával drasztikus sötétségbe borították a várost, és ezzel a Mérges Angolna elvesztette a prédáját, és a Kőlánchoz ment, ahol a Toa Inika éppen a Zyglakok ellen küzdött.

Miután a Toa Inika átváltozott Toa Mahrivá, beleegyeztek, hogy segítenek a matoránoknak a Barrakik elleni harcban, miután először a matoránok szökött raboknak vélve őket rájuk támadtak. Mialatt a többi öt Toa a Levegőbuborék-mező felszabadításán dolgozott a jó benyomás elérése miatt, Matoro a faluban maradt, bár el akart szökni, habár ez később kénytelen volt megtenni, mikor a matoránok meglátták együtt a Toákat és a Barrakikat. A Toa később visszatért a városba, és sikerül megnyerniük a matoránok szövetségét. Sok csata után a Toa átmenekítette a lakosokat a Kőláncon keresztül Voya Nui földalatti tárnáiba. Matoro sürgetésére a Mahrik ezután sietve visszatértek a mélybe, hogy elpusztítsák a láncot. Miután széttörték, Voya Nui gyorsan a víz alá süllyedt, hogy visszatérjen az eredeti helyére, de közben megsemmisítette Mahri Nuit.

Táj Szerkesztés

Set Mahri Nui Landscape.png

Mahri Nui külső területe

Mahri Nui faluja egy piramis alakú szikla tetejére esett, miután elsőnek maga alá gyűrte a Barraki erődöt. Mahri Nui tájai közé tartozik egy erős, veszélyes és barátságtalan áramlat a város nyugati végén, északon pedig a Sópillérek, Pridak kedvenc vadászterülete található.

A városhoz tartozó területek még a Mahri Nui erőd, különböző menedékhelyek, Hydruka kamrák, és olyan iskolák, ahol a matoránokat a tengeri életről oktatták.

Lakosság Szerkesztés

Matorán

Mahri Nui matoránjai szobrokat készítettek elhunyt barátaik emlékére. Mahri Nui vezetői posztja minden hónapban más-más matorán kezébe került. Ezen kívül a város környékén gyakran kis csomagokat találtak, amelyeket a Voya Nui matoránok küldtek le, emlékezve elveszett barátaikra, mint ajándékokat a Nagy Szellemtől, Mata Nuitól. Ezeket az ajándékokat a matorán Tanácsteremben tárolták, ahol találkozókat tartottak, hogy megbeszéljék a város helyzetét.

Mahri Nui lakosai jelenleg Voya Nui matoránjaival együtt a Déli Kontinensen élnek.

Apróságok Szerkesztés

A TLC eredetileg Mahri Nuinak az Ankor Nui nevet adta. A másik lehetőség Akua Nui volt.

Megjelenések Szerkesztés

  • BIONICLE Legendák 3: Erőjáték (csak említve)
  • BIONICLE Legendák 5: Pokol (csak említve)
  • BIONICLE Legendák 6: Az elveszett város
  • 6.képregény:Web képregény
  • 7.képregény:Élet maszkja,Végzet maszkja
  • BIONICLE Legendák 7: A Verem Rabjai
  • A Sötétség felé(csak említve)
  • A Pusztítás Álmai (csak említve)
  • BIONICLE Legendák 8: Zuhanás
  • 10.képregény:Mata Nui halála (csak említve)
  • Hydraxon regéje (csak említve)
  • BIONICLE Legendák 9: Árnyak az Égen (csak említve)
  • A Királyság (csak említve)
  • Végzet háború (csak említve)
  • Árnyak lakói (csak említve)
  • BIONICLE Világ
  • BIONICLE: Fejlesztett Enciklopédia (csak említve)
  • BIONICLE: Makuta útmutatója az univerzumról

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki