Fandom

BIONICLE Wiki

Kanohi

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

"Nem szabad levennetek a maszkotokat, hacsak nem akarjátok lecserélni egy másikra. Különben az erőtök megfeleződik"
- Toa Helryx, A titkok mocsara

A Kanohi egy tárgy, amiben erők vannak elrejtve és viselője tudja alkalmazni ezeket. A Matoran 'maszk' szóból ered a név. A maszk mágneses erővel tapad a tulaja arcára, mely általában Toa, Turaga és Matorán, de akárki tud maszkot viselni. Az első Kanohikat a Nagy Lények hozták létre, mely eljárást később megtanították a Matoránoknak, hogy ezek után ők gyártsák. A maszkok Metru Nuin Kanoka korongokból készülnek, más szigeten nem tudni miből.
Ha a maszk nincs a viselőjén, akkor a lény legyengül. A Toa szédülni kezd nélküle és gyenge lesz, a Turaga fizikálisan, mentálisan gyengül, a Matoránok pedig kóma szerű állapotba kerülhetnek. A Kanohiknak megvan egy tulajdonsága, hogy képes a viselőjének tulajdonságát magába szívni, ha a maszk sokáig távol van viselőjétől, akkor ez a tulajdonság elveszik.

FormákSzerkesztés

A Kanohiknak négy ismert erőszintje van, a Matoranok hordják a normál maszkokat, amiket az 1-től 6-ig terjedő energiaszintű Kanokából készül. Az eljárás amivel ezeket a maszkokat csinálják, energiaveszteséges. Az alakítás közben az energia elvész a Kanokából és így gyenge Kanohi lesz belőle. Mindazonáltal rendkívül szükségesek, hogy a Matoranok életben maradjanak. Csak a Matoran és Nemes maszkok vállhatnak Nagy maszkokká a Toa erő által. Ez akkor történik, ha Matoránból Toa lesz. Vannak rézből készült maszkok, melyek erőtlen trófeák Mata Nui/Metru Nui versenyein.

A Turagák Nemes maszkot hordanak, amik 7-es szintű korongból készülnek. A Nagy maszkok 8-as szintű korongokból, többnyire ezeket Toák hordják, de tudják használni a Nemes maszkokat is.

Vannak arany Kanohik, amik a Védelem, az Átlátás, a Gyorsaság, a Vízalatti légzés, az Erő és a Levitáció maszkok eggyüttes erejéből jön össze. Ezeket a Toa Maták hordták. Miután a Toa Mata egy Suvaban lerakták a fejenkénti hat maszkjukat, az átalakult az arany maszkokká. Nuvává változásuk után a maszkok elvesztek.

Előfordulnak olyan maszkok is,a mik meghaladják egy normális maszk erejét. Ezek a Legendás maszkok. Csak kettőt ismerünk ezekből, a Kanohi Vahit, az Idő maszkját és a Kanohi Ignikát, az Élet maszkját. Ezeket a maszkokat sokan keresik. Például a Piraka - akik pénzt és dicsőséget akarnak belőle - vagy a Barrakik - akik visszakívánnak változni rendes formájukba. A Vahi 6; 9-es szintű Kanoka korongból készült.

Organikus maszkokSzerkesztés

A Toa Inika szerves maszkjaik. Ez úgy jött létre, hogy Karzahni birodalmában kapott maszkok a Vörös csillag hatására átalakultak. A maszkok képesek kommunikálni a tulajával, ez magyarázza, hogy miért voltak fejfájásai Hahlinak az Ignika közelében. Segítettek felfedezni a bennük rejlő erőt is.

Átváltozott maszkokSzerkesztés

Karzahni maszkjaiSzerkesztés

Maszk készítésSzerkesztés

Ismert maszkokSzerkesztés

Nagy maszkokSzerkesztés

Nuva maszkokSzerkesztés

Nemes maszkokSzerkesztés

Legendás maszkokSzerkesztés

Vegyes maszkokSzerkesztés

Névtelen maszkokSzerkesztés

Ismeretlen maszkokSzerkesztés

Készlet információSzerkesztés

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki