Fandom

BIONICLE Wiki

Kalmah

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

"Bolond Matoránok,a pusztítás az én dolgom,nem a tiétek."
- Kalmah,Árnyak Tengere

Kalmah egy könyörtelen,hideg Barraki hadvezér,és a Hat Királyság Szövetségének volt tagja.

Életrajz Szerkesztés

Set Kalmah.jpg

Kalmah

Hat Királyság Szövetsége

Kalmah egyike volt a Szövetség hat hadurának,és az északnyugati régiókat uralta. Eleinte Kalmah nem akart csatlakozni a Szövetséghez,mivel nem szerette,ha parancsolgattak neki. Végül is kénytelen volt csatlakozni,mikor Takadox szövetségre lépett Pridakkal,mert nem akarta,hogy a birodalmát elhatárolják a világtól. Kalmah jelen volt azon a találkozón,ahol a Barrakik harci szörnyeket követeltek a Makuta Testvériségtől. Ez idő alatt Kalmah figyelni kezdte a Pengeásókat. A lények meghatározott irányokba ástak,amelyeket Kalmah folyamatosan nyomon követett és feljegyzett,habár nem értette őket.

Kalmah és a társai vereséget szenvedtek a Makuta Testvériség váratlan támadásától. Mielőtt azonban a hadvezéreket Teridax kivégezhette volna,megjelent Botar,és a Verembe teleportálta őket. Ezután hosszú évekig itt raboskodtak,ám a Nagy Kataklizma következtében a Verem beomlott,és a volt rabok a nyílt tenger felé vették útjukat,ahol a Verem Mutagénje hatására víz légző lényekké váltak.

Kalmah egy seregnyi polip parancsnoka lett,többek között az Óriás Polipoké és a Tengeri Polipoké,amelyeket a Barrakik ütközetekben előszeretettel használtak,mivel képesek voltak elvenni mások életerejét. Valójában Kalmah felfedezte a Tengeri Polipokat és egyedi képességeiket,később pedig tenyészteni kezdte őket a Barrakik számára,koplaltatva és durva bánásmóddal,hogy mindig képesek legyenek a harcra. Senkit sem engedett be a tenyészetbe,mióta Mantax egy alkalommal megette az ivadékok felét. Egy Pridakkal folytatott vita során felső szemére megvakult.

Élet Maszkja

Kalmah egy polipjától szerzett tudomást az Élet Maszkjának érkezéséről. Miután találkozott a többi Barrakival,szétváltak,és a maszk keresésére indultak.

Set Kalmah and Takadox.png

Kalmah rátámad Takadoxra

Keresés közben rajtakapta Takadoxot,amint a sziklák között rejtőzködött. Miután kérdőre vonta,Takadox bevallotta,hogy Mantax nyomában volt,aki minden éjszaka visszatért a régi Verem romjai közé,keresni valamit. A két Barraki követte Mantaxot a Verem maradványi közé,de odabent csapdába estek,és Zyglakok támadták meg őket. Nocturn véletlenül kiszabadította őket,és megtámadta a Zyglakokat.

Kalmah később Pridak utasítására Mantax nyomába eredt,ésa újra rátalált. A két Barraki észrevette Dekart,amint a Kanohi Ignikát birtokolva egy közei barlang felé úszott. Üldözőbe vették a Matoránt,de az Óriás Mérges Angolna,amit az Élet Maszkja hozott létre őrangyalként,megállította őket. Mikor magához tért,Kalmah csatlakozott a Barrakikhoz,akik épp Brutakával próbáltak szövetségre lépni. A szövetség nem jött létre,és egy kisebb vita után Kalmah parancsára egy Óriás Polip a Fekete Vízbe vitte Brutakát.

Set Kalmah menacing Dekar.png

Kalmah megfenyegeti Dekart

Az öt Barraki ezután folytatta a hajszát Dekar és a maszk után. Pridak elragadta a matorántól az Ingikát,ami azonnal kibocsátott egy hatalmas fénysugarat segélykérés miatt. A jel erejétől feleszmélve Kalmah elengedte Dekart,és elindult megkeresni a társait. Belebotlott Pridakba,aki épp őrülten dühöngött. Kalmah megpróbálta elvenni a maszkot a társától,de az őrült Barraki félrelökte. Kalmah Takadox segítségét kérte,aki hipnózis képességét használva csillapította Pridak dühét,és hat új Toáról hozott hírt. Kalmah és a többiek elindultak bizonyítékot szerezni a Toák létezéséről.

Kalmah és társai hamarosan összefutottak öt Toával. Miután Hahli feldühítette,Kalmah rátámadt,de a lány erősebbnek bizonyult,és Kalmah nem sokára ájultan feküdt a földön. Kalmah magához tért,és segített a többi Barrakinak,akik barlangokba kísérték a Toákat,ahol a tengeri teremtményekre bízták az őrzésüket.

Később részt vett egy találkozón,ahol a vezérek azon tanácskoztak,hogy mit kezdenek majd a maszkkal. Mikor Takadox azt javasolta,helyezzék el a maszkot a Borotvabálna-Fognál,Kalmah is egyetértett.

A Barrakik egy része elindult a maszkkal,Kalmah és Carapar pedig visszatértek a barlangokhoz,ahol a Toákat fogva tartották. Amint odaértek,meglátták Jallert és Kongut menekülni. Egy rövid harc után a Barrakikat feltartotta egy Kongu hívta ősi tengeri lény. Kalmah elterelésképpen a legyengült Toát a szörny elé vetette,és Carapar társaságában lelépett. A Polipok barlangjához érve csatlakoztak a Barrakik újabb tanácskozásához,ahol Kalmah is megtudta,hogy Nocturn az Ignikával együtt eltűnt. első feltételezése az volt,hogy Nocturn szándékosan lépett meg vele,ám egy rövid vita után már a Toákat gyanúsították a lopással.

Set Kalmah and Carapar.png

Kalmah és Carapar Jallerrel harcol

Kalmah és Carapar a tanácskozás után megkeresték,és Tengeri Polipokkal megtámadták Jallert és Kongut. Miután a Toák bizonyultak erősebbnek,a Barrakik üzletet ajánlottak:információkat adnak,cserébe a Toa végez Pridakkal. A Toák belementek,és a Barrakik visszavonták csapataikat.

Közben Mantax ráakadt a maszkra,és összehívta a Barrakikat a Borotvabálna-Fognál. A találkozón Mantax megzsarolta a társait,hogy elpusztítja a maszkot,amennyiben a köztük lévő áruló,aki mindnyájukat elárulta a Makuta Testvériségnek 80000 éve,fel nem fedi magát. Elmondta azt is,hogy erre a Veremben talált Utazás Tabletta segítségével jött rá. A találkozót egy lavina szakította félbe,amelyet a Verem őrrobotja,Maxilos és a börtönőr Hydraxon pusztító párbaja idézett elő. Takadox ekkor bevallotta árulását,miután ellopta a maszkot és a tablettát is. Társai vonakodva bár,de nem ölték meg,mert segítségével kideríthették,hová rejtette az Ignikát.

Teridax,aki időközben felfedte magát Maxilos páncéljában,egy harc során kalmah látszólagos vereséget színlelt a sokkal erősebb ellenféllel szemben,de ő és a társai valójában csak időt akartak nyerni,ameddig a seregeik összegyűlnek. Kalmah és a társai haderejüket Maxilosra irányították egyetlen,elsöprő hullámként. A robot a támadás végeztével romhalmazzá vált,és Teridax hamarosan hátrahagyta.

Bosszút állva a bukásukért felelős lényen,a hat sereg a Toák nyomába eredt,akik az Ignikát birtokolták. A Mahrik már korábban elpusztították a Kőláncot,ami összekötötte Marhi Nuit és Voya Nuit. Az üldözés alatt Kalmah érezte a fagyot,ami Mata Nui halálát jelentette,de figyelmen kívül hagyta a maszkért folytatott őrült hajsza miatt. Seregét azon öt Toa Mahri után küldte,akik még ellenálltak. Kalmah épp megpróbálta elkerülni Jaller növekvő Nuva Löketét,mikor a Toa Mahri Metru Nuira teleportálódott,Matoro utolsó tetteként. Mivel a Toa már nem jelentett többé veszélyt,egyikük árulónak mondta magát és a felszínre való visszatérés utolsó reménye is odalett,a Barrakik szétoszlottak a saját seregeikhez,és megpróbálták elkerülni a börtönőrt és robot őrzőit.

Mata Nui Rendje

Kalmah-t Hydraxon hamarosan mégis elkapta,és börtönbe vetette Ehlek,Pridak és Mantax társaságában. Hydraxon a feljebbvalóitól üzenetet adott át a foglyoknak,egy ajánlatot:csatlakoznak a Rendhez a Testvériség elleni háborúban vagy még az eddiginél is keményebb büntetést kapnak. Pridak hamarosan elfogadta az ajánlatot a többi Barraki nevében is,és mindannyian kaptak egy-egy olyan szerkezetet,amellyel a felszínen is képesek lélegezni. Kalmah elvállalta a taktikus szerepét a hadsereg fölött,amelyet a Barakik felhalmoztak szerte az univerzumban,bár Pridak harci vágya olyan nagy volt,hogy még azelőtt elindult,mielőtt kalmah kitalálhatott volna egy tervet.

Kalmah,Mantax és Ehlek kíséretében Xiára utazott,ahol felkeresték az Árnyékost a sziget főgyárában. A Barrakik szövetséget ajánlottak a Sötét Vadászoknak. Mikor az Árnyékos megkérdezte,mit adhatnának a Barrakik Sötét Vadászoknak,Kalmah elárulta a kegyetlen vezetőnek,hogy tudnak a vírus létezéséről,amelyet Mata Nui,a Nagy Szellem megdöntésére használtak Xia szigetén,és most az Árnyékos birtokában volt. A Barrakik elmondták,hogy tudják használni a vírust,és felajánlják a tudásukat a szövetségért cserébe. Az Árnyékos egy találkozót kért Pridakkal Karzahni szigetén,ahol megbeszélik a részleteket.

A Szövetség hamarosan létrejött,és Kalmah újraépítette a légióit. Kész voltak megtámadni Metru Nuit,amint az Árnyékos bevetette a vírust Teridax ellen.

Teridax halálának következtében Kalmah elhagyta az univerzumot,és Spherus Magnára]] érkezett. A Verem Mutagénje okozta változások pedig eltűntek,mikor Mata Nui az Ignikával újraépítette a bolygót.

Set Kalmah1.png

Kalmah a Barraki:Rémek a Mélyből-ben

Kalmah hideg és könyörtelen,soha nem mutat érzéseket. Nagyon kegyetlen természetű,a polipjait is éhezteti a saját céljai érdekében.

Kalmah-nak öt csápja van a feje hátoldalán,amelyekkel érzékeli a mozgást a vízben,a fő csápja pedig dolgok mozgatására szolgál. Képes megosztani gondolatait a Tengeri Polipokkal,amint összeérintik a csápjaikat. Emellett képes regenerálni anatómiájának bizonyos részeit. Van egy hosszú csáp a bal kezén,amelyet támadásra és tárgyak mozgatására használ.

Eszközök

Kalmah egy Poliplövőt is hord magánál,egy olyan eszközt,amit ő maga készített a vérszívó Tengeri Polipok kilövésére.

Hadsereg

Kalmah egy seregnyi Óriás Polip és Tengeri Polip parancsnoka és emellett tenyésztője is volt.

BIONICLE.com Statisztika: Erő:12 | Fürgeség:10 | Kitartás:12 | Ész:11 |

Készlet Leírás Szerkesztés

Set Kalmah2.png

Kalmah készletben

Kalmah 2007 első félévében jelent meg egy 53 alkatrészt tartalmazó készletként. A készet tartalmaz két Tengeri Polipot,amelyek a hátára csíptethetők. Két puha,gumi csápot és egy Poliplövőt tart a kezeiben. Alsó állkapcsait összenyomva harapni is tud. Az érzékelő csápok a feje hátoldalán puha műanyagból vannak,amelyek hajlíthatók,akárcsak a gumi,de a feje többi része kemény műanyag.

Kalmah kombinálható Pridakkal és Takadoxszal,a három készletből lehet összeállítani a Zyglak modellt.

Kalmah minifigura változata is megjelent 2007-ben a Barraki Deepsea Patrol és a Toa Terrain Crawler készletekben.

Set Kalmah3.png

Kalmah minifigura változata

Kalmah emellett része volt a McDonald’s BIONICLE „Happy Meal” reklámjának 2007-ben. A játék Kalmah csápja szabadon forgott a figura kezén.

Idézetek Szerkesztés

„Ah,drága Kalmah,próbáld meg másra is használni a fejed kis állatok megrémítésén kívül.” - Takadox,Élet maszkja,Végzet Maszkja

„Utálom ezt a helyet. Egy rossz,utálatos tömlöc fény nyoma nélkül.” „Nem csoda,hogy otthon éreztük magunkat.” - Kalmah és Takadox,Élet Maszkja,Végzet Maszkja

„Osztoztunk a győzelmeken és büntetésen…tehát megosztozunk ennek a maszknak az erején is.” - Kalmah,Az Elveszett Város

„Kalmah sosem mutatott megfelelő tiszteletet egy Makutának,tehát sosem küldtem neki olyan Rahit,amely három napnál tovább élt.” - Makuta Mutran,Mutran krónikája

Megjelenések Szerkesztés

  • Mutran Krónikája(visszatekintésben)
  • BIONICLE Legendák 6: Az Elveszett Város
  • Barraki: Rémek a Mélyből
  • 6. képregény: Web képregény
  • 7. képregény: Élet Maszkja,Végzet Maszkja
  • 8. képregény: Árnyak Tengere
  • 9. képregény: Harc a Mélyben
  • 10. képregény: Mata Nui halála
  • 11. képregény: Egy Hős halála
  • BIONICLE Legendák 7: A Verem Rabjai
  • BIONICLE Legendák 8: Bukás
  • Végzet Háború
  • BIONICLE: Kibővített Enciklopédia
  • BIONICLE: Makuta útmutatója az Univerzumról
  • Barraki Platform Játék(nem valós megjelenés)
  • Rémek a Mélyből(nem valós megjelenés)
  • BIONICLE Mahri: Hewkii(nem valós megjelenés)
  • Command Toa Hahli(nem valós megjelenés)
  • Command Toa Mahri – Az Utolsó Kihívás(Nem valós megjelenés)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki