Fandom

BIONICLE Wiki

Ignika

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Az Élet Legendás Maszkja. Mata Nui életének megmentéséhez szükséges, és ha nem használják időben, az univerzum meghal a Nagy Szellemmel együtt. Ez a maszk Voya Nui szigetén volt elrejtve. A Pirakák, miután átvizsgálták Metru Nui Makutájának rejtekét, elindultak, hogy megszerezzék a maszkot. Makuta tudtukon kívül helyezte elméjükbe ezt a feladatot. Azonban az új Toáknak, az Inika Toáknak is a maszk megszerzése volt a feladatuk, így szörnyű harc tört ki köztük és a Pirakák közt. Az Ignika maszk közben az egyik ex-Piraka, Vezon fejével volt összenőve. Végül sok veszéllyel dacolva, és számos akadályt legyőzve, a Toák sikeresen megszerezték a maszkot, és legyőzték a Pirakákat és Vezont. Ám a maszk mégis kiesett kezeikből, és különleges erőit fitogtatva a Voya Nuit körülvevő tengerbe repült. A vízbe süllyedve először egy odalent, a Verem környékén lévő Mahri Nui nevű elsüllyedt városban élő matorán kezébe került.

Ő később rájött, hogy a maszk furcsa erőkkel bír, egy átokkal, amely megnehezítette az életét, ezért megpróbálta megsemmisíteni a már eleve repedező, töredező maszkot. A maszkra azonban a Barrakiknak, hat ősi mutáns hadvezérnek is szüksége volt, hogy erejét felhasználva kijussanak a Veremből, s végül sikerült megkaparintaniuk a matorántól. Abban a pillanatban, amikor ráhelyezték kezüket, a maszk egy óriási energiarobbanást bocsátott ki magából. A tengerbe utazó Inika Toákat vízlélegző Mahri Toákká változtatta, a matoránból pedig Hydraxont hozta létre, a Verem régen halott börtönőrének pontos mását. Sok nehézség és még több küszködés után a Mahri Toák végül megszerezték az Ignika maszkot. Egyik csapattagjuk, Matoro, rájött arra, hogy ő a maszk elrendelt viselője. Miután a hat Mahri Toa közös erővel elpusztította a Voya Nuit Mahri Nuival összekötő, víz alatti hosszú kővezetéket, s így Voya Nui szigete elkezdett eredeti helye felé süllyedni, Matoro elindult utána a maszkkal, hogy beteljesítse sorsát. Mata Nui, a Nagy Szellem ekkorra meghalt, és ha nem keltik újból életre, az egész univerzum darabjaira hullik. Lefelé zuhanva egy óriási vízesésen át az Univerzum Mag felé, Matoro feltette arcára a maszkot, s utolsó gondolatával öt Mahri Toa társát elteleportálta a Veremből, vissza otthonukba, Metru Nuiba. Ezt követően Matoro energiává alakult a Nagy Szellem számára, és elpusztult. Mata Nui viszont feléledt.

Az Élet Maszkjának van egy sötétebb feladata is. A Nagy Lények úgy készítették el, hogy szükség esetén önmaga aktiválódjon. Ha az univerzumban háború tombol, vagy járványok, tehát az események nem úgy alakulnak, ahogy azt a Nagy Lények kívánják, akkor a maszk először arany színűből ezüstté változik. Ez történik akkor is, amikor Mata Nui meghal, mielőtt felélesztenék. Ha a helyzet tovább romlik, és eljön a végső jel, a maszk fekete lesz, és az univerzum minden élőlényének erejét elszívja, s így az univerzum működését végleg leállítja. A Nagy Lények ebben az esetben visszaszereznék a maszkot, hogy máshol használhassák.

Az Ignika Kanohi abban különbözik az összes többi maszktól, hogy vannak érzései, és képes gondolkodni. Érzelmei ingatagok, és akár a jótevőkre is képes rátámadni, ha úgy hiszi, hogy azok bántani akarják. De maga is hős akar lenni, és Matoro hatására kíváncsi lett arra, milyen érzés, ha tisztelik, és barátai vannak.

A maszk Matoro áldozata után Karda Nui mocsarába került, ahol az organikus molekulákból egy Toa alakú testet, valamint egy repülni képes légdeszkát alakított ki magának. Ezt követően csatlakozott a Karda Nuiban Makuták és árny matoránok ellen harcoló Nuva Toa csapathoz. Egyik ütközete során kifejtette erejét az egyik Makutára, Icaraxra, s energialényből ismét teljesen biomechanikus teremtménnyé változtatta vissza.

Gali Nuva a Codrex nevet viselő épületben rávette Ignikát, hogy segítsen nekik Mata Nui felébresztésében. Mivel a Nuva Toáknak órákig tartott volna elegendő energiát áramoltatni Mata Nuiba, és ekkorra a maszk visszaszámlálása befejeződött volna, Ignikának kellett áldozatot hoznia – megszabadult a testéből, és óriási mennyiségű életenergiát juttatott Mata Nui szívébe.

Ám Mata Nui testében már nem a saját lelke lapult, hanem a gonosz Teridaxé. Az energiát még mindig áramoltató maszkba juttatta Mata Nui elméjét, majd amikor Mata Nui teste, Teridax elméjét hordozva, felébredt, a maszkot a mellkasán át a világűrbe lőtte.

Mata Nui szelleme elnyomta Ignika személyiségét, és egy számára megjósolhatatlan pályán száguldott az űr végtelenjében. Végül a maszk Bara Magna idegen bolygóján kötött ki, ahol homokból új testet alkotott a belé szorult léleknek. Így Mata Nui ismét képes volt tevékenykedni. Jelenleg arra törekszik, hogy visszaszerezze elvesztett testét és birodalmát.

Az Ignika Kanohinak számos alakja létezik, mind műanyagban, mind a médiában. A korai 2006-os képregényekben homályos, világító alakként ábrázolták, alig kivehető vonásokkal. A Bionicle Heroes és Voya Nui Online Game játékokban egy népszerűbb alakban tűnt fel, hosszú szarvszerű nyúlványok meredeztek ki a két oldalából. És aki végigjátszotta a VNOG-et, az a maszk egy újabb alakját kapta jutalmul. 2007-ben egy teljesen új formája szerepelt mind a Bionicle animációkban, reklámokban, mind a képregényekben, habár ez utóbbiban az alakját drasztikusan leegyszerűsítették a rajzolási stílus miatt. Érdekes, hogy ebben a formájában a maszk arcának vonásai, a száj és a szemek mintha egy emberformát jelképeznének. Leonardo da Vinci egyik alkotása, a Vitruvius-tanulmány szolgált alapjául a mintának, amely igazából Mata Nui testének körvonalát rejti.

A maszk három öntőformát kapott. Az első, 2006-os készletbeli alakja a Vezon & Fenrakk, majd a Vezon & Kardas játékokban tűnt fel, ezüst színben. Ezekben azonban egybe volt öntve Vezon figurájának fejével, de ettől még hagyományos maszkként is használható volt. 2007-ben a Maxilos & Spinax készletben, Maxilos vállpáncélzatát két sötétezüst színű Ignika Kanohi alkatrész alkotta. Végül 2008-ban ismét világos ezüst színben került forgalomba a Toa Ignika készletben, amelyben a 2007-es animációkból elhíresült alakját szemlélteti. Ugyanebben az alakban 2009-ben, ezúttal arany színben volt elérhető Toa Mata Nui titán méretű készletében, s egy lekicsinített, alakra hasonló változatot lehetett beszerezni a normál méretű Toa Mata Nui figura megvételekor.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki