Fandom

BIONICLE Wiki

Bota Magna

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Bota Magna vagyis a Nagy Dzsungel Spherus Magna régiója. eredendő oldal: Helyszinek

Bota Magna
TLR Bota Magna.png
hold
Lakosság ismeretlen
Lakói Agori, Glatorian
Státusz ép
Elhelyezkedése Spherus Magna egyik része
Kiejtés BA-tah MÁG-ná

Történelem Szerkesztés

Mikor Spherus Magna része volt egy növényzetben gazdag terület volt melyet a Dzsungel Elemi Lordja uralt és ez volt törzsének is legfőbb hazája. Eme törzs egy tagja Lein kereskedelmi állomást nyitott egy áramlatnál Bota Magna egyik északi folyójánál. A Vastörzs itt vassal kereskedett melyet bányákból szereztek. Később tagjaik elkaptak egy járványt és visszavonultak a vadonba.

A Matorán Univerzum építése alatt, egy Nagy Lény megfogta a Kanohi Ignikát és az elátkozta azt, hogy életre kel minden amihez hozzáér. A Nagy Lény megörült, és bezárták egy nedves cellába egy Bota Magnai erődben.

A Széttörés után itt is maradtak Voroxok. Csakhogy Bota Magna "paradicsoma" miatt ők nem fejlődtek vissza mint Déli testvéreik. Ráadásul úgy tűnik Kabrua vezetése alatt vagy szövetségre léptek egy Nagy Lénnyel, vagy (ami valószínűbb) találtak egy Nagy Lény bázist ahonnan ritka és erős lőfegyvereket, és információkat találtak Bara Magnáról(pl tudják mi lett a déli testvéreikkel).

Szettores.png

A Széttörés ,a katasztrófa mely Bota Magnát alkotta

A Széttörés miatt a régió leszakadt a bolygóról. Külön égitestté vált hasonlóan Spherus Magna másik két részéhez Bara Magnához és Aqua Magnához. A hold később elkezdett Bara Magna körül keringeni

A bebörtönzött Nagy Lény kommunikálni kezdett a dimenziók közt járkáló Vezonnal, aki cellájába érkezett. Vezon később megmentette Miserixet, Tuyetet,Helryxet, Artakhat, Axonnt, Brutakát, Lewát, Hafut és Kapurát az űrből, és egy portálon keresztül eljutattta őket a cellába.

Mata Nui által irányított Prototípus Robot felébredése után a bolygót Bara Magna felé kezdték vonzani, hogy újraalkossák Spherus Magnát. A robot képességei hiányosak voltak, bár Makuta Teridax megszakította a műveletet a Nagy Szellem robot testében. Mata Nui megadta a lakosoknak a képességet, hogy megértsék az Agori nyelvet, de ezt az ajándékotmegállította az erőd védőfala. Mata Nui képes volt Teridax egyik gravitációs támadását Aqua Magnára és Bota Magnára irányítani, ezzel a bolygókat Bara Magna gravitációs mezője felé húzta míg azok visszafordíthatatlanul elkezdtek zuhanni a planéta felé. A darab ütközött Bara Magnával, és újraalkotta Spherus Magnát Aqua Magnával együtt.

TestvérviszálySzerkesztés

Vultraz és Mazeka megérkeztek Spherus Magna Bota Magna régiójára egy alternatív valóságban. Őket Toa Macku üdvözölte és egy Matorán Helryx és elvitte őket Ga-Koróba.

Terület Szerkesztés

Bota Magna nagyja dús erdőkkel van borítva, mind az Összetörés előtt és után. Északra helyezkedett el Bara Magnától és délre az Északi-fagytól.

Északi-fagySzerkesztés

A katasztrófakor az Északi-fagy is a bolygó részévé vált. Ezt a részt a Jég Elemi Lordja uralta.

KödmezőSzerkesztés

Egy völgy mely csatatérként szolgált a Magháború alatt a Tűz és Víz között zajló csatában. A seregeket Ackar és Tarix vezette.

Lein FolyamSzerkesztés

Egy sekély rész Bota Magna egyik északi folyójánál , melyet Lein-ről neveztek el, egy Agoriról a Dzsungel Törzsből. A Magháború alatt a Víz Törzs innen indított egy támadást.

Lakók Szerkesztés

A Széttörés után, a lakók nagyrésze Bota Magnán maradt, azokkal akik ugyanúgy ott ragadtak. Az ottani Agorik szintetikus páncélzatot szereztek, melyek fémből és növényekből álltak és fegyvereiket fából és kőből alkották meg.

Bota Magna ugyanakkor néhány hatalmas hüllő othhona is, melyeknek kibernetikus testrésszel.

ŐslakókSzerkesztés

  • Agorik és harcosok
    • Néhány egykori Vastörzs tag
  • Skrall
  • Egy Nagy Lény
  • Legalább egy Vorox törzs

VadvilágSzerkesztés

  • Biomechanikus hüllők

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki