Fandom

BIONICLE Wiki

Berix

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Berix egy Spherus Magnán élő Agori,a Víz törzs egyik tagja.

Életrajz Szerkesztés

A Magnaháború előtt Berix Spherus Magnán élt a Víz törzs többi tagjával a Víz Elemi Lordjának uralma alatt. Az idők során összebarátkozott a Vas törzs tagjával,Telurisszal,miután mindkettejüket vonzották a gépezetek. Berix sokat tanult a harcostól,bár végül Tellurist kitaszították a társadalomból félelem és paranoia miatt. Mikor bekövetkezett a Széttörés,Berix a Nagy Pusztában tartózkodott,ami leszakadt,és külön önálló bolygót formált,Bara Magnát.

Röviddel a Széttörés után Berixet felbérelte Crotesius,hogy segítsen neki kiásni egy földbe temetett régi járművet Vulcanus északi részén. Habár a gép súlyosan megrongálódott,Berix mégis szerzett hozzá két hátsó kereket,így a két Agori végül működőképesség tette a járművet.

A Skrall elleni háború előtt Berix felajánlotta magát Scodoniusnak Kirbraz helyett a Kaxium V3-ba,mivel a másik Agori megsérült. Scodonius belement,tervezve,hogy kínozza az Agorit,miután elfogadta. Berix végül kilépett.

Egy alkalommal az utazásai során Berix felfedezte a Nagy Lények Föld Alatti Laboratóriumát,és benne talált egy furcsa érmét rejtélyes szimbólumokkal díszítve. Kiina,aki a laboratóriumot a saját menedékének használta,észrevette az Agorit,és figyelmeztette,hogy soha nem menjen vissza. Berix nem engedelmeskedett Kiina kérésének,és többször visszatért még a laboratóriumba,megjavítva a világítást a teremben.

Egy gyűjtögető útján Berix talált egy pergamendarabot,ami Certavus Könyvének egy darabja volt. A keze ügyében tartotta,és Tesarába utazott Tarix-szal,aki egy gyakorló meccset vívott Greshsel. Gresh veszített,és elhatározta,hogy jobb mozdulatokat talál az ellenfelei legyőzésére. Ezt hallva Berix megkereste,és megmutatta neki a talált papírdarabot. Gresh arra kérte az Agorit,mutassa meg neki,hol találta azt. Berix cserébe azt kérte,hogy Gresh legyen az őre,mialatt ő további dolgokat keres a sivatagban. Gresh teljesítette a kérést,és a páros belevágott az utazásba. Útközben egy falka Voroxba botlottak,akik egy szokatlan arénába üldözték őket,ami tele volt gyakorló bábukkal. Habár egy Voroxnak sikerült betörnie,Berix véletlenül elijesztette egy bábuval. Gresh megfigyelte a Vorox viselkedését,és felállított néhány bábut a tetőre,amitől a banda többi tagja távozott. Mikor indulni készültek,Berix egyszerűen belebotlott Certavus Könyvébe. Felajánlotta Greshnek,de a Glatorian nem fogadta el,mivel közben kiszámította,hogy mit tett rosszul,és hogyan hozhatná helyre.

Egy nap Berix távol utazott a falujától,Tajuntól,régi páncélok után kutatva az arénai harcokhoz. Szerencsétlenségére épp összefutott Feroval,a Csontvadásszal,és Sziklaparipájával,Skirmix-szel,akik kergetni kezdték őt a sivatagon keresztül. A Csontvadász már majdnem megölte Berixet,mikor Gresh,Strakk és Tarix közbeavatkozott. Berix megköszönte a Glatorianoknak,de elmondta,hogy nem tudja semmivel viszonozni a kedvességet. Strakk ezt nagyon nem vette jó néven,de Gresh kijelentette,hogy egy élet megmentéséért cserébe nem jár semmi. A csapatot ezután egy falka Vorox támadta meg,de a csata röviddel ezután véget ért,mivel Malum visszahívta a vadállatokat. Berix eztután levált a Glatorian triótól. Tarix később utolérte Berixet,és beszélgettek egyet.

Berixet később megvádolták egy Ősi Lándzsa ellopásával Atero trófea gyűjteményéből,gyanúba keverve ezzel az egész törzsét. Egy Raanu által felkért Agori segítséget kért a Glatorianoktól Vulcanus védelmére a Csontvadászok támadásai miatt. Az Agori Tajunba utazott,és találkozott Berix-szel. Berix felfedte előtt,ehogy megvádolták a lándzsa ellopásával,és nem találták meg. Szerette volna letisztítani a nevét,és elmondta az Agorinak,hogy ha lehetősége nyílna készíteni egy másik Ősi Lándzsát,akkor bizonyíthatná az ártatlanságát,és Tarix örömmel segítene a Tűz Törzsének.

Berix ezután tovább segített az Agorinak összeszedni a darabokat a lándzsa újra elkészítéséhez,és Berix végül tisztázódott,mikor az utazó falusi átadta a kész lándzsát Tarixnak.

Berix később elutazott Arena Magnába,hogy megnézze az éves Nagy Viadalt. Mialatt a meccset nézték,észrevette a Skrall hiányát az arénában,és ezt közölte Raanuval és Metussal. A trió elhatározta,hogy otthagyják a közdelmet,és kimennek a városba megnézni,hogy a Skrallok esetleg nem érkeznek-e később. Mikor a város külső határához értek,meglátták a Skrall hadesreget,amint Atero felé masíroztak. Berix és Metus elmenekült,miközben Raanu figyelmeztette a harcolókat és a nézőket. Berix később összeállt Raanuval,Metussal és több Glatoriannal egy biztonságosabb helyen.

Mikor a Skrall megtámadta Tajunt,Berix hátul maradt,hogy biztonságban tudja a gyűjteményét,és elbújt a Nagy Lények Föld Alatti Laboratóriumában. Kiina,Mata Nui és Ackar azonban rátalált,akik időközben bejöttek a terembe a sérült Gresh társaságában. Kiina első ellenkezése ellenére végül megengedte Berixnek,hogy gyógyítsa meg Gresht,aki hamarosan felgyógyult.

Berix csatlakozott a Glatorianokhoz a falun kívül,és velük tartott Tesara falujába. Mikor megérkeztek,Berix észrevett egy fejszét,ami azonnal megtetszett neki. Kiina látta,amint megpróbálta felvenni,és megállította,habár később mégis megszerezte,mikor a Glatorian már elment. Mivel korábban guberált a tesarai Agoriktól,Berix próbált meglapulni,és kerülni a találkozást másokkal. Később a falu külső részén utazgatott,ahol Kiina rátalált,és árulással vádolta. Metus is megjelent,és megparancsolta az összegyűjtött Csontvadászoknak,hogy kapják el őket. Berix és Kiina ezután Roxtusba került,ahol függő ketrecekbe börtönözték őket. A börtönben Kiina és Berix átbeszélték a dolgokat,és közös nézeteltéréseiket.

Mata Nui hamarosan megérkezett a Skrall városba,és legyőzte Tumát,így Berix és Kiina kiszabadult. Amint a Glatorian harcosok megérkeztek,Kiina figyelmeztette Berixet,hogy maradjon mellette a csatában. Berix Mata Nuitól kapott egy Fűrészpenge Pajzsot,és felkészült a harcra. Az Agori megpróbált leugrani egy szirtfalról a csatatérre,de nem sikerült neki,és helyette egy Sziklaparipa hátán landolt. Az megpróbálta lerázni magáról,de a próbálkozásaival véletlenül kiütött egy csapat Csontvadászt. Egy örömteli kitörésben Berix véletlenül kiütötte az utolsó Vadászt is. Azonban a következő harcban egy kőhalom betemette,így megpróbálta riadóztatni a Glatorianokat,hogy a halom alatt van. Kiina a csata után megkereste,és átölelte az Agorit,mivel aggódott érte.

Miközben meglátogatta Mata Nuit,aki a falvak egyesítését követte figyelemmel,Berix észrevette,hogy az új Megaváros egy humanoid formát ölt. Az alakja az érmére emlékeztette,amit korábban talált,és odaadta Mata Nuinak. Azt is javasolta,fordítsák meg az érmét,és megmutatta a Skrall pajzsot is,ami nála volt. A pajzs egyezett az érme ellenkező oldalán lévő mintával. Berix a város hivatalos krónikása lett,és elhatározta,hogy Mata Nui társa lesz az utazása során.

Röviddel Roxtus csatája után Berix segített megjavítani a Kaxium V3-at,mvel a jármű súlyosan károsodott a csatában. Scodonius ezután elnézést kért Berixtől,amiért korábban rosszul bánt vele,és a jármű csapat harmadik tagjává tette.

Mialatt Mata Nui társa volt,Ackar,Gresh és Kiina társaságában a Labririntus Völgyében a Fekete Tüske Hegy vonulatai között a csapatot egy kis csapat Skrall megtámadta. Berixet eltalálta egy Thornax,és megsérült. Mata Nui a csata után elhatározta,hogy az út többi részét egyedül teljesíti,így megóvhatja barátait a további veszélytől. Berix tehát visszatért a Megavárosba a Glatorianokkal együtt,hátrahagyva Mata Nuit és Clicket.

Mikor Mata Nui visszatért az utazásról,képes volt erővel táplálni a robotot,amit az Agorik a városukká formáltak,és evakuálták belőle őket. A robotot ezután a Teridax elleni harcra használta,aki időközben Bara Magnára érkezett Mata Nui régi testében. Ezalatt Berix meggyógyult,és csatlakozott a Glatorianokhoz és a többi Agorihoz Teridax legyőzésére,és a Rahkshik elleni nagy harchoz.

Szembeszálltak a hatalmas Rahkshi hadsereggel,és Tahu Arany Páncéljának segítségével legyőzték őket. Mata Nui ezután képes volt teljesíteni feladatát,és újra egyesíteni Spherus Magnát a három bolygóból,Bara Magnából,Bota Magnából és Aqua Magnából. Így tehát a Glatorianoknak és Agoriknak kevesebb gondja maradt,és felélesztve a bolygót paradicsomi világot teremtett számukra.

Berix az elromlott dolgok megtalálásának és megjavításának szakértője. Emellett kissé fejlesztette a gyógyítás képességét is,mivel ért a dolgok javításához. A falusika és a Glatorianok többnyire nem kedvelték,mivel a guberálásai miatt gyakran tolvajnak nevezték. Mindig is ragaszkodott hozzá,hogy a szerzett dolgokat csakis begyűjtötte,habár erős hajlama volt olyan kütyük birtoklására is,amik nem is az övéi voltak. Miután Mata Nui szolgálatába állt,hála a kitartásának,már kevesebb ellenszenvet kapott az Agoriktól.

Eszközök

Berix egy Vízkardot és egy pajzsot visel fegyverként.

BIONICLE.com Statisztika: Erő:8

Kitartás:8

Fürgeség:8

Ész:9

Készlet leírás Szerkesztés

Berix 2009 elején jelent meg egy 13 darabos kisdobozos készletként.

Érdekességek Szerkesztés

  • Berix hangját James Arnold Taylor adta a Legenda Újjászületikben.

Megjelenések Szerkesztés

  • BIONICLE:Certavus Titka
  • 1.képregény:Bara Magna homokja
  • Saját LEGO Hálózati Kampány
  • 2.képregény:Atero bukása
  • BIONICLE:A Legenda Újjászületik
  • BIONICLE:A Legenda Újjászületik(könyv)
  • 5.képregény:A Félelem völgye(visszatekintésben)
  • Mata Nui Saga
  • BIONICLE:Az Utazás Vége(csak említve)
  • 6.képregény:Minden,ami fénylik
  • BIONICLE:Mata Nui útmutatója Bara Magnáról(csak említve)
  • BIONICLE:A Legenda Újjászületik-Hivatalos Filmismertető
  • Glatorian Arena
  • Glatorian Arena 2
  • Agori Defender(nem valós megjelenés)

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki