Fandom

BIONICLE Wiki

Bara Magna

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Bara Magna , vagy másik nevén a Nagy Kopárság , egy sivatagos bolygó és Spherus Magna egykori régiója. A Széttörés után a planéta része melyen Bara Magna feküdt leszakadt Spherus Magnáról és ezzel elpusztítva sok természeti forrást.

eredendő oldal: Helyszinek

Bara Magna
TLR Bara Magna Planet Surface.png
Főbb lakott helyszín
Lakosság Ismeretlen
Lakói Agori,Glatorian,Elemi Lordok, Csont Vadászok,Skrall, Lények
Státusz ép
Elhelyezkedése Spherus Magna egyik része
Kiejtés Bá-rá Mág-ná

Történelem Szerkesztés

Bara Magna egykor Spherus Magna egy része volt, egy fejlett civilizációval. A harcosok nagyja a Magháborúban harcolni kényszerült az Energizált Protodermiszért melyet a bolygón fedeztek föl. A háború alatt a bolygó széthullott és a legnagyobb megmaradt darab Bara Magna volt. A népesség nagyja itt ragadt , még a maradék a holdakon.

Szettores.png

A Széttörés ,a katasztrófa mely Bara Magnát alkotta

A Szikla Törzs tagjai ,kik egykor egy másik részén laktak a bolygónak, elszigetelődtek hazájuktól a katasztrófa után. A Skrall egy tbort alapított a Fekete Tüske Hegységben, de összetűzésbe kerültek az általuk Baterrának nevezett alakváltokkal, akik sokukat megöltek.

A Vorox és a Zesk eredetileg is egy zárkózott törsz volt de visszafejlődtek egy barbár, nomád néppé. A bolygó főbb energiaforrásai kimerültek és ez egy új társadalmi rendszer beköszöntöttéhez vezetett. Az Agorik törzsekbe fejlődtek, elkezdve Glatoriánokat bérelni ,hogy az arénákba értük harcoljanak.

A Skrallt a megmaradt utolsó vezér Tuma délre vezérelte az eddig lakatlan Roxtusba egy faluba a Fekete Tüske hegységben. Tuma az Agori rendszer megfigyeléséért, úgy döntött ,hogy ideiglenes ő is részt vesz benne mely része volt újonnan alkotott tervének a teljes uralom megszerzéséhez.

TLR Spherus Magna.png

A Spherus Magna rendszer : Bara Magna és két holdja

Az Elemi Lordok kiszabadultak börtöneikből és a Fehér Kvarc Hegységtől északra harcot kezdtek egymással, egyenest az Útvesztő Völgy felé, hogy megszerezzék a Nagy Lények erejét. Három Agori: Kirbold, Crotesius és Tarduk - egy expedíción északra indultak ,hogy felfedezzék a Vörös Csillagot gyakran szembetalálták magukat az Elemi Lordokkal.

Tuma félve a Baterra érkezésétől, azt utasította,hogy seregei támadják meg Aterót a szabad várost. A Skrall lerohanta az Aréna Magnát megölve egy halomnyi Agorit és Glatoriant. A túlélők otthagyták az arénát és a sivatagi barlangokba menekültek, a Skraal elleni védekezést tervezve.

Mata Nui rabul esett a Kanohi Ignikában és kilőtték benne a testéből ,majd megérkezett Bara Magnára. Egy Agori , Metus fedezte fel őt és Vulcanusba vitte. Út közben megmenekültek egy Homok Denevér karmából. Vulcanusban megfigyelték két Glatorián: Strakk és Ackar küzdelmét. Mata Nui megmentette a harcos életét az aljas jég harcostól , így kiérdemelték egymás barátságát. Itt Mata Nui megismerkedik Kiinával. Eközben Tajunt lerombolja a Skrall és Csont Vadászok egyesített serege.

A Nagy Lények Földalatti Laborjához utazva egy Thornatus-sal , egy Skopio megtámadja őket egy csapat Csont Vadász kíséretében, melyeket Metus informált. Sajnos túl későn érnek Tajunba. A labor felfedezése után Berix és Gresh csatlakozik hozzájuk. Mata Nui az Ignikát használva felszabadítja a három Glatorián elemi erejét , és elindulnak Tesarába.

Ott Ackar megszakít egy mérkőzést Tarix és Vastus között , azzal az érvvel ,hogy inkább egyesítsék a falvakat. Az Agorik ezt elfogadták. Kiinaát és Berixet elkapja a Szikla Törzs.

Mata Nui Roxtusba utazik és megküzd Tumával. Az Ackartól tanult technikával legyőzi a Skrall vezért , de ekkor Metus felfedi ,hogy ő az áruló. Egy csoport Scarabax bogár elterelik a Skrallok figyelmét még az Agorik és Glatoriánok serege megérkezik. A harc alatt Mata Nui kígyóvá változtatja Metust, és a Glatoriánok egyesítik Mata Nuival erejüket és nyernek. Mata Nui nem adta föl, erejénél és elszántságánál fogva Teridax egyik gravitációs támadását Aqua Magnara és Bota Magnara irányította. Erőfeszítése sikeres volt mert a gravitációs erő a két égitestet Bara Magna gravitációs terébe vonzotta, ezzel visszafordíthatatlanul a sivatagos bolygó felé irányította őket. Mata Nui belökte Teridaxot az Aqua Magna hold egyik darabjának útjába, amely fejen találta őt és elpusztíttota a Főprocesszort megölve Teridaxot. Mikor a két bolgyó ütközött Bara Magnával, újraalkották Spherus Magnát. A robot utolsó csepp erejét fölhasználva, Mata Nui sivatagát beborította növényekkel.

A csata után Mata Nui északra utazik, az Útvesztő Völgyébe ahol talán többet megtudhat a Nagy Lények erejéről. Visszatért egy ősi robot erőforrásával amit az Agorik otthonukká tettek. Átvéve a Robot irányítását Mata Nui megkezdi Aqua Magna és Bota Magna összehúzását de Teridax megszakítja. A kettő harcolni kezd. És a végén Teridax magáénak kiáltja ki ezt a bolygót.

Terület Szerkesztés

A kopárság egy kihalt hely volt, és Bara Magna nagyját az töltötte ki, ezt cask néhány kis falu szakította meg elszórodva a területen. Bara Magna nagyját sivatag fedte, nem voltak tengeri vagy nagyobb vízgyüjtői. Bár voltak, oázisai, hegységei és egyéb tipikus helyszínek egy sivatagban. Thornax növények termettek a kopárságban, egyike a terület ritka növényzetének, ami kibírta a szárazságot.

Miután Mata Nui kivirágoztatta a sivatagot, a kopárság nagyját növények fedték.

HelyszínekSzerkesztés

  • Vas-kanyon
  • A Folyékony Homoktenger
  • Homokrája-kanyon
  • Térd-sziget
  • A Hitszegés Dűnéi
  • Csúszós-kanyon
  • Csont Vadász Erőd
  • Skrall Folyó

Lakók Szerkesztés

Veszélyes élővilág járul a sivatag viszontagságaihoz , Bara Magna az Agori ,Glatorian , Skrall, Csontavadász és Baterra otthona.

Érdekesség Szerkesztés

  • A "Bara Magna" szó le volt írva a Metru Nui alatt található Fő Processzorban.

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki