Fandom

BIONICLE Wiki

Aqua Magna

175pages on
this wiki
Add New Page
Vitalap0 Share

Aqua Magna , vagy a Nagy Tenger, de a Végtelen-óceánnak is nevezték az Mata Nui szigetének egykori lakói , most egy hatalmas óceán Spherus Magnán.

eredendő oldal: Helyszinek

Aqua Magna
Amfelszin.png
Hold
Lakosság Ismeretlen
Lakói Mata Nui és lakói(régebben)A Verem rabjai,Lények
Státusz ép
Elhelyezkedése Spherus Magna egyik területe
Kiejtés Akva Magna

Történelme Szerkesztés

Több mint 100,000 évvel ezelőtt Spherus Magna bolygója darabokra szakadt az Energizált Protodermisz hatása miatt. A bolygó azon része ahol tenger volt, leszakadt és elkezdett keringeni a legnagyobb darab körül.

Szettores.png

A Széttörés ,a katasztrófa mely Aqua Magnát alkotta

Körülbelül 1000 évvel ezelőtt a Nagy Szellem, Mata Nui éppen e hold mellett haladt el mikor A Makuta Testvériség elaltatta őt, emiatt ő lezuhant . Mikor földetért testét hatalmas kár érte ezt a Matorán Univerzum lakói a Nagy Kataklizmának hívják. Ez ugyanúgy kioldotta és megrongálta az Energizált Protodermisz álcázási rendszerét, ami egy szigetet alkotott melyet róla neveztek el. A katasztrófa ugyanúgy kiszakította Voya Nui szigetét Mata Nui testéből a hold óceán által fedett felszínére. A Verem, ami mostmár a hold felszíne alatt volt beszakadt ezzel sok rab és az őr, Hydraxon halálát okozta.

Mata Nui a holdon maradt álmában körülbelül 1000 évig. Mahri Nui városa leszakadt Voya Nuiról és lesüllyedt a tengerfenékre, ahol a következő 300 évet töltötte. Sok lakosa a Matorán Univerzumnak kiszabadult, de a legtöbbet elkapták és visszavitték. Voya Nui visszakerült a Déli Kontinenshez a Toa Mahri miatt, akik elpusztították Mahri Nuit küldetésük közben. Nem sokkal Voya Nui visszatérte után a Nagy Szellem meghalt és lelkét Makuta Teridax eszenciája váltotta le. Mata Nui később feltámadt Toa Mahri Matoro által de ugyanúgy aludt.

Nem sokkal ezután a Nagy Szellem felébredt és felállt ezzel elpusztította Mata Nui szigetét. Teridax később azt tervezte, hogy elpárologatja a hold óceánját.

Miután megtanulta használni az új erejét , Teridax elhagyta Aqua Magnát és Bara Magnára indult . Ezalatt Mata Nui felélesztette a Prototípus Robotot és elkezdte Aqua Magnát Bara Magna felé húzni, hogy újra alkossa Spherus Magnát. De ezt Teridax megszakította mikor megérkezett a sivatagos bolygóra és szembeszállt Mata Nuival. Mata Nui képes volt Teridax egyik gravitációs támadását Aqua Magnára és Bota Magnára irányítani, ezzel a bolygókat Bara Magna gravitációs mezője felé húzta míg azok visszafordíthatatlanul elkezdtek zuhanni a planéta felé. Az Aqua Magna égitest mikor átért az atmoszférán, egy darabja leszakadt róla. Ez a darab összeütközött Makuta Teridax fejével és megölte őt. Aqua Magna nagyrésze, összeütközött Bara Magnával, csak úgy mint Bota Magna, és újraalkották Spherus Magnát.

Helyszínek Szerkesztés

A bolygó felszínét teljesen óceán fedi , egyetlen földrész sincs rajta. Két sziget egykor létezett a bolygón: Mata Nui és Voya Nui. Az óceán volt a bolygó nagy részén Mata Nui jöveteléig.

A Vörös Csillag egykor a hold körül keringet , és egy ismeretlen égitest volt látható az égről .Lehvak-Kal és egy hordányi Tahnok kering az űrben.

Lakók Szerkesztés

ŐslakókSzerkesztés

  • Ősi Tengeri Behemót
  • Baktériumok
  • Vércsigák
  • Óriás Polip
  • Fényhal
  • Tengeri Polip
  • Méreg Angolna
  • Névtelen Vízalatti Rovarok
  • Sok madárfaj Mata Nui szigetéről
  • Szitakötő mely Le-Wahiban előfordult

BevándorlókSzerkesztés

  • Gadunka
  • Hannah
  • Hydruka
  • Keras
  • Veremi Háború Teknős
  • Borotvahal
  • Borotva Bálna
  • Zátony Fosztók
  • Ruki
  • Pókrák
  • Szúrós Bálna
  • Takea
  • Toa Terpmászó
  • Névtelen menekültek a Veremből
  • Sokfajta mutálódott Rahi

A Wikia-hálózat

Véletlen wiki